Resultat 1 till 3 av 3
  1. 2013-04-29, 14:42 #1
  2. kitemasters avatar Beroende
    Reg.datum
    nov 2002
    Aloha
    63

Exclamation OBS! Kitesurfare i Helsingborg/Höganäs!

Länsstyrelsen har föreslagit ett nytt naturreservat vid Vegeåns mynning. Det nya reservatet innebär förbud mot kitesurfing på (vad som ser ut som) två kitespots.
    Jag har själv aldrig surfat där, men uppmanar er som har detta som er hemmaspot att sätta er in i förslaget och vid behov lämna in ett yttrande om spotsen är något att ha.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2013-04-29 kl. 15.37.01.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	118,2 KB 
Id:	64406

Här hittar ni all info:
    http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv...rreservat.aspx

3. 2013-04-30, 22:09 #2
  4. TobbeKites avatar Beroende
    Reg.datum
    aug 2008
    Aloha
    24

Sv: OBS! Kitesurfare i Helsingborg/Höganäs!

Dessa spots brukar väl refereras till som Jonstorp/Farhult pga de närliggande byarna.

Vet inte om det högra rödmarkerade området är surfbart.

Jag har surfat på det vänstra rödmarkerade området en eller två gånger. Är ett par år sen nu, men minns det som rätt så schysst spot vid NO som det blåste då.
    Alltid tradigt när spots försvinner, och just NO finns det ju inte alltför många ställen att välja på. Dock är jag inte såpass ofta på spoten att jag tar mig tid att sätta mig in i ärendet.
    Finns kanske locals däruppe som kör där oftare än mig som vet om spoten är värd att kämpa för?

5. 2013-04-30, 22:41 #3
  6. Davidss avatar Pooh-Bah
    Reg.datum
    jun 2003
    Aloha
    55

Sv: OBS! Kitesurfare i Helsingborg/Höganäs!

Det är egentligen inte lönt att "kämpa" för någon av områdena.. Man kan kita i båda.. Det till höger är ganska kass, mycket sten och ganska meningslöst att kita i. Det till vänster är däremot lite "bättre" men fortfarande en del lömska stenar, man "behöver" inte kita i det om man kör Farhult.. I NO går det utmärkt att köra i Jonstorp/Revet istället, dvs längre norrut och kör man Farhult går det att hålla sig framför "main beach".. Det händer ibland att man kör in i området tilfälligt, men det lär ju inte finnas exakta gränser så omöjligt att säga exakt var gränserna går..
    Kite, or be kited on

Sugar Skull Kiteboards http://www.sugarskullbrc.com/
    Takoon Family

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •