• herr-pelegrin

    Medlem
    28 juli, 2014 vid 20:04

    Jag har åkt mycket båt kring Utö senaste veckorna. På öppet vatten är det alger till och från men för surfingen tror jag inte att det är något större hinder. Värre är de vanliga hindren i form av nate, annat sjögräs och en del schok av blåstång. På Horsan har det varit en hel del vattenväxter men mindre på Mysingen. Man får köra lite slalom…😊

  • niclasb

    Medlem
    28 juli, 2014 vid 20:13

    Ok sweet! Då hänger brädan med landet, tack för svar! :cool2:

  • micke_g

    Medlem
    28 juli, 2014 vid 20:36

    Yep – kan instämma med rapport från Mysingen idag. Fick en del planing med 8.5 i sjöbrisen (sen em). Det är lite algstråk här o där men inte jättetjockt. En intressant notering när jag körde med motorbåt i algtjockan var att båten “lyfte” lite extra och gjorde nån knop mer i planing. Man funderar ju på om det är bättre bärighet p.g.a. högre densitet (vilket i.o.f.s. borde göra att båten går trögare) eller om det är förändring i viskositeten … snillen spekulerar

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juli, 2014 vid 06:47

    Micke_G – Intressant! Det finns säkert någon här som kan lägga ut texten om detta. Hursomhelst är det en märklig känsla att köra båt genom de riktigt gula stråken. Man vill gärna ta en omväg. Undrar om och i så fall hur det kan påverka kylsystemet..? I morse fick talade jag med en kollega som varit i Nynäs i går och där var det riktigt tjockt inne i hamnen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.