Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Bruten paddel

  • Bruten paddel

    Publicerad av badjanne på 16 november, 2014 vid 09:13

    Hyrde en SUP hos Robinsson på Fuerteventura. Tog ett rejält tag och paddeln bröts vid bladet. Kan verkligen en 100% carbonpaddel brytas?
    De krävde 100€ i ersättning och hävdade att jag tagit i för hårt.

    badjanne svarade 9 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • robin

    Medlem
    16 november, 2014 vid 09:28

    Den måste ha haft en spricka eller varit dåligt byggd. En paddel ska ju inte gå av pga vanlig användning.

  • kinetic

    Medlem
    16 november, 2014 vid 09:36

    Haha…En hyrpaddel som 100 andra innan dig använt? Kan det tänkas att paddeln slagit emot något hårt nån gång tidigare? Nej det där skall du INTE betala, den paddeln gick på övertid gissar jag. Eller röntgar de varje paddel både före och efter man hyr? Skulle inte tro det…Stå på dig o argumentera, du har mängder med rimliga/trovärdiga argument.

  • badjanne

    Medlem
    16 november, 2014 vid 12:20

    Gick tillbaka för att fotografera skadan. Tyvärr hade de redan “lagat” den.
    Efter en hard discussion med chefen fick jag ner ersättningen till 50€. De hade direkt beslagtagit min GPS som pant så det fans inte mer att göra. Hädanefter hyr jag bara hos Rene som har försäkring.

  • kinetic

    Medlem
    16 november, 2014 vid 12:41

    Korkad chef…Visst han fick 50€. Vad kostar det att hyra en SUP? 10€? Hade du hyrt 6 gånger till under din vistelse så hade de redan där gjort en plus-affär.

  • badjanne

    Medlem
    16 november, 2014 vid 17:23

    Helt rätt. Det kostar 12€/timme. Eftersom det blåser dåligt härnere hade jag planerat att hyra varje dag det inte blir vindsurfing. Vi stannar 28 dagar så han förlorade betydligt mer. Kanske rent´av 20X12=240€ Nu blir det Rene istället även om det inte ligger i vårt kvarter så hämtar han när man ringer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Bruten paddel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.