Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad tror ni om denna utrustningen till mig….

  • Vad tror ni om denna utrustningen till mig….

    Publicerad av dadde på 29 april, 2015 vid 14:25

    Vad tror ni om den här utrustningen till mig? Jag är nybörjare, har gått kurs och kan väl köra fram och tillbaka, hade centerbord på den brädan och utan var det lite svårare men det gick.
    Tanken är att köpa riggar av bra kvalite som jag inte behöver sälja samt en större bräda som jag kan ha nu de första säsongerna.
    Jag bor i Göteborg och kommer surfa på västkusten. Jag är 182cm lång och ca 95kg tung.

    2014 STARBOARD GO 141
    2014 NORTH E-Type 6,2 qm
    2014 NORTH E-Type 7,3 qm
    2014 NORTH Silver SDM 430
    2014 NORTH Silver SDM 460
    2014 NORTH Silver 180-230
    NEILPRYDE Extension X3 UXT 34
    UNIFIBER Starplate mastfoot.

    Skulle få ge ca 24000kr för detta.

    sailortrash svarade 8 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2015 vid 14:49

    Tycker det ser bra ut, fina grejor genomgående. Kommer du igång mer lär brädan bli det första du byter, men sådana där plankor brukar vara “heta” på andrahandsmarknaden så inga problem alls.

    Kanske att steget mellan 7.3 och 6.2 är lite litet. E-type 7.8 funkar ju också på 460 mast, du kan köra samma bom och det har en latta mer. Du är ganska tung, dessutom. Det kommer nog kännas lite stort i början, men så fort du är igång lär du uppskatta det. En idé är att börja med 6.2 och gnugga grunderna med det seglet, även i lite vind, och sedan skaffa det större när seglingen sitter lite bättre.

    För över 10 år sedan så gick jag utan problem från 8.5 till 6.2, och moderna segel har ännu större vindregister…

  • sailortrash

    Medlem
    29 april, 2015 vid 18:17

    Om du vill ha bra riggar så ha åtminstone 50-60% kol i 460 masten, eller mer. Men det ökar ju priset som redan är saftigt..men det är nya grejer eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad tror ni om denna utrustningen till mig….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.