Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midsommar på Torö…i förskott Svara på: Midsommar på Torö…i förskott

  • pete

    Medlem
    21 juni, 2018 vid 16:35

    Gör som jag Sundheden, välj en dag med vsv eller ren väst (som i förrgår), då är ofta vågona lite mindre (d v s under 2 meter…) och en vanlig dödlig som jag har åtminstone en sportslig chans att ta sig ut (sen funkar inte K-viken något vidare på ren väst vilket en del fick erfara i förrgår 🙂
    Vid sv tycker iallafall jag att det kan vara knepigt att ta sig ut från Stenstrand, men då kan man gå i i K-viken o höjda upp när man känner att man har tryck. Sen brukar jag köra fram och tillbaka och inte gå för långt in i vitvattnet utan jippa på vågorna när de börjar resa sig mot stranden (då blir man inte spolad om man ramlar i utan man har tid att vattenstarta). Är sen mindre lyckosam i mina bottensvängsförsök kan jag väl erkänna… det är på gränsen av vad jag (inte) klarar av och därför är det också så förbannat skoj – men uppfostrande och så otroligt jobbigt; jag blir lika trött av 2 timmar på Stenstrand som av 5 timmar på Fituna skulle jag säga.
    Jag tror det är svårt att lära sig vågsegling enbart på Torö, dels är förhållandena bra så sällan, sen är det minst sagt stökigt när det väl funkar. Shorebrejket är ju en sak, men det knepigaste är nästan den elaka stenbottnen… Man får nog öva utomlands (eller på v-kusten!) för att sedan examineras på Torö. Själv gillar jag El Médano som har vågor i olika svårighetsgrad när vädret stämmer; det blir en sväng dit i sommar.
    Ses på vattnet inom kort igen!
    /Peter

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midsommar på Torö…i förskott Svara på: Midsommar på Torö…i förskott

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.