Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆ Svara på: ☆Stockholm 2018☆

  • electric

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 22:17

    Rapport från Fituna onsdag: Det blev en mycket bra dag! Före kl 15 var det typ 8 m/s i medel och 10 i byarna. De flesta hade riggat kring 7 kvm vilket var lagom för dem. Men jag som är lättviktare hade riggat 5.0 vilket tyvärr var för lite. Så jag riggade om till större. Men det var onödigt, ty när jag var klar började vinden öka gradvis (helt enligt prognos!) så från ca kl 15.30 var det bara att köra vidare med 5.0-an. Hur bra som helst – och vinden höll i sig; ja t.o.m. ökade! Vid 17-tiden visade vindmätaren kring 9 i medel och 14 i byarna! Och då var det säkert ännu mer ute på fjärden. Nu funkade det att köra med så lite som 4.7 (men vissa personer klarade ändå av att köra vidare med 7+!). När jag drog därifrån ca kl 19 var det fortfarande bra vind – och några pers fortfarande ute på fjärden! Totalt under dagen gissar jag på kring 25 personer där.
    /Lars

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆ Svara på: ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.