Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Yamamoto eller sheico gummi Svara på: Yamamoto eller sheico gummi

  • bluetonehbg

    Medlem
    30 augusti, 2018 vid 07:47

    Det som kanske är mest intressant är ändå att vanlig petroleumbaserad neoprene suger åt sig så pass mycket vatten. Det borde påverka isolerförmågan en hel del.

    På en några år gammal Oneill dräkt som jag har så kan man se att neoprenet blir lite annorlunda vid kontakt med vatten och det måste ju vara att vatten har trängt in.

    Jag skriver detta först, så att ingen tar illa vid sig. Jag är absolut inte ute efter att kasta sten, nedvärdera någon eller liknande.

    Men jag läste ditt inlägg och undrar om du inte tänker lite fel i ditt resonemang? (återigen, detta sägs med yttersta respekt och är inte ute efter nedvärdera dig på något sätt, utan vill få till en diskussion).
    Men en våtdräkt (till skillnad från en torrdräkt) SKA väl suga upp en viss mängd vatten?
    Den suger upp/släpper in en viss mängd vatten som den sedan behåller och låter kroppen värma upp.
    Så att den suger upp upp till 30 procent behöver väl i sig inte vara något fel (mer än att den möjligen kan bli tung)?

    Medan en torrdräkt inte skall suga upp eller släppa in något vatten alls?

    Återigen, inte ute efter att du ska ta illa vid dit med det jag skriver, utan vill få till en diskussion.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Yamamoto eller sheico gummi Svara på: Yamamoto eller sheico gummi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.