Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa lättvindsbräda som första bräda? Svara på: Köpa lättvindsbräda som första bräda?

  • bicless

    Medlem
    2 september, 2018 vid 17:14

    Hej

    Driver en vindsurfingbutik sen 10 år tillbaka. Jag skulle nig inte satsar på foil i ditt läge, det är tillräckligt mycket att öva på utan att lägga till den svårigheten också. Foil tycker jag är perfekt för avancerad åkare som vill bredda lättvindsregistret.
    Så antingen stor Freeride eller Stor Freeride som är foil ready. Inte superviktigt att den är Foil ready eftersom det troligen är nått år innan du känner din utveckling planat ut så mycket att det är dags för foil.

    Exempel på bra stor lättkörd Freeride som ger snabb utvecklingskurva är AHD fast forward.

    Exempel på foilready bräda som funkar bra både som vanlig Freeride och foil är Starboard carveiq flax balsa eller Patrik F-ride. Big techno 148 och 160 D bra budgetalternativ. Finns motsvarande från Fanatic och JP också men de har jag sämre koll på.

    Mvh

    Mattias

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  bicless.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa lättvindsbräda som första bräda? Svara på: Köpa lättvindsbräda som första bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.