Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Märkliga surfpryttlar mm Svara på: Märkliga surfpryttlar mm

  • jlhp

    Medlem
    3 mars, 2019 vid 22:08

    Kul, den typen av fena har jag inte sett tidigare! Annars fanns det ju både fot-, fotbolls- och bulbfenor på den tiden, allt för att undvika spinout, och samla sjögräs…

    Mistrals mastskena påminde väl om denna i princip, men där var linan dold så man såg den inte.

    Alpha Phantom va? Jag vill påstå att de gamla pråmarna är underskattade och egentligen har en hel del att ge fortfarande, funkar fint i lättvind och i sjöar och skärgårdar och kan även dubblera som bra SUP-brädor. I viktiga avseenden mycket bättre som nybörjarbrädor än moderna nybörjarbrädor också. Så där kan man snacka om valuta för pengarna!

    En lattjo bräda som jag kommer ihåg är twintippen, brädan som var menad att seglas åt båda hållen med både fenbox och fotstroppar i båda ändar, vågbräda åt ena hållet och slalombräda åt andra hållet! Har tyvärr ingen bild på missfostret. Som så många andra vindsurfinginnovationer var det väl inget mer än en vild idé som inte fungerade i praktiken.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Märkliga surfpryttlar mm Svara på: Märkliga surfpryttlar mm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.