Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Foil med standardbräda? Svara på: Foil med standardbräda?

  • bicless

    Medlem
    10 mars, 2019 vid 21:15

    Om brädan inte har en bra foilbox måste foilen ha en stödplatta under som överför kraften till skrovet/skalet istället. Nödlösning enligt de tillverkare jag pratat med. Klart bästa och hållbaraste lösning som inte utsätter brädan för krafter på fel ställe är att ha en riktig foilbox. Nu finns ju massor med bra kombinrädor med foilbox som både funkar med foil och vanliga fenor. Starboard carveiq, futura, isonic. Alla större Patrikbrädor. Exocet S-line osv. Jag har kört Carveiq och Patrik f-race och båda funkar perfekt både med foil och vanlig fena. Obs om foilen har lång fuselage eller lång mast (över 85cm) så måste brädan vara bred, gärna över 80cm. Svårt kontrollera foil med långa mått om brädan är smal. Kompaktare foil funkar bra med smalare bräda, har kört 70 bred som smalast och då kändes 65cm mast lagom. Längre var svårt.

    Om man har en gammal bräda utan foilbox kan man få en insatt utav de flesta brädlagare. sharp4 och crater composites tror jag gjort en del sånna jobb redan.

    • Detta svar ändrades 5 år, 1 månad sedan av  bicless.
    • Detta svar ändrades 5 år, 1 månad sedan av  bicless.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Foil med standardbräda? Svara på: Foil med standardbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.