Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpråd ny bräda att ersätta antik Svara på: Köpråd ny bräda att ersätta antik

  • raggarn

    Medlem
    26 mars, 2019 vid 23:46

    den här borde passa perfekt till det du beskriver = http://www.surfzone.se/advert/jp-freestylewave-101-fws/
    med din vikt kan du iofs ha en 92 liters men du planar ju snabbare med denna bredd
    annars kan jag starkt rekommendera JP Allride 96 el 106 2012-2016 de är “chop-ätare” av klass i full speed
    och inte så j-la korta som många av dagens brädor…….körde Tabou 3s 96lit 2017 och även den funkade kanon i hård vind+chop men va ju 224 kort så det tog ett tag innan man vande sig och det är ju iofs en fråga om teknik,
    men jag föredrar äldre längre brädor 245-265 och är ju en hopplös gammal passiv planande speed-chop-hop junkie
    vill inte heller stå å pumpa igång utan skota hem å pang i planing… 🙂
    alla de nämnda svängde ju iaf kanon utan studs …i både fullfartsgippar och kortare vågsvängar …men jag har ju iofs 90kg+ att pressa ned med 🙂
    är tveksam om rena nyare freestyle brädor passar det du beskriver ..har dock inte kört så många sådana men läst en hel del tester och vitsen är väl planing i minsta vindpust och sedan mer ur vattnet än i……så full macka i chop är väl inte deras grej…men det kanske någon annan vet bättre
    mvh Raggarn

    svar till D97jro ….men kanske även till Aspen

    • Detta svar ändrades 5 år, 1 månad sedan av  raggarn.
    • Detta svar ändrades 5 år, 1 månad sedan av  raggarn.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpråd ny bräda att ersätta antik Svara på: Köpråd ny bräda att ersätta antik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.