Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svårformulerad fråga om centerbord Svara på: Svårformulerad fråga om centerbord

  • sailortrash

    Medlem
    26 juli, 2019 vid 21:06

    Det där med att plana och inte ger en annan fundering, och det är min åsikt att ingen gång är det så SVÅRT att windsurfa som när det blåser för lite – ändå ser man nybörjare ute med alldeles för små segel i alldeles för lite vind och jag tycker synd om dem för det hade varit så otroligt mycket lättare för dem om de hade haft lite mer drag. (Och då hade planandet löst sig ganska kvickt.)

    Men på centerbordsbrädan skulle man styra genom att luta riggen fram eller bak. Fotstyrningen på funboard var sedan något helt nytt. Nu är jag (faktiskt) rätt bra på att kryssa med funboard, men jag betvivlar starkt att det är tack vare mina erfarenheter från pråmen.

    Du styr fortfarande med riggen fram och bak. Slag och gipp är samma manöver planande som icke planande bara att det går fortare när man planar.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svårformulerad fråga om centerbord Svara på: Svårformulerad fråga om centerbord

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.