Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

  • hanek

    Medlem
    13 september, 2019 vid 17:51

    Precis handlat en foil och en freeride bräda för att kunna få ute lite fler surfdagar då det inte blåser alltför mycket på Siljan. Idag var premiärturen.

    Första intrycket är att det är jäkligt roligt men svårt, jag är fortfarande inte speciellt bra på vanlig windsurfing. Det jag kände av först är att det planar mycket snabbare än innan, antar att foilen hjälper till även om jag inte har brädan upp ur vattnet. Fick även några flygturer men de var kort och vingliga.. kan även vara så att min första bräda är seg att få upp på plan då den har hål för centerbord och är några liter större. Lyckades inte med att pumpa upp den osv men då det blåste minst 5 m/s så kom det upp i plan utan extra arbete.

    Ska bli roligt att se hur pass mycket man kan lära sig under hösten men roligt kommer det bli i vilket fall!

    Attachment Image
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.