Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixa bättre grepp på vindsurfbräda Svara på: Fixa bättre grepp på vindsurfbräda

  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 maj, 2020 vid 21:13

    Socker blir grovt (väldigt grovt) om du inte tar finsocker (kanske inte finns här i Svedala, har använt det i Australien) som är ungefär som finsalt i kornighet. Men en sats halkskyddspulver kostar inre mycket, 55 spänn har jag för mig hos primenta räcker till en bräda. Blir bättre yta, lite finare än finsalt. Rolla epoxi funkar bra men lätt hänt att man missar nån liten yta så var noggrann. Pensel går oxå. Sen strör du bara ut salt/pulver eller vad du tar och låter det härda. En ströare kan vara bra för doseringen, jag kör med en plastburk där jag borrat en massa små hål i locket. Annars går det direkt från saltpaketet med men kan bli lite ojämt om man inte är van. Har du epoxi utan uv-skydd kommer det att gulna över tid. Kör du socker eller finsalt så kommer det att försvinna när du börjar använda brädan. Själv lägger jag halkdäck i klarlack med spruta, men det kräver lite annan utrustning. Klarlack går ju att rolla med om man vill, Biltema har faktiskt en skaplig polyurethanklarlack (en av de få sakerna som går att köpa där). Och se till att använda ordentlig skyddsutrustning.
    Och nej, använd inte microballonger , blir inget halkdäck att tala om. Ett annat sätt är att använda peelply, rolla epoxi, lägg på en peelply och ev mer epoxi om det inte är genomvätt. Efter det härdat drar man av peelplyn och har en grov yta. Men det kräver att ytan man ska halkskydda är jämn så man får peelplyn att ligga an överallt.

    • Detta svar ändrades 3 år, 11 månader sedan av  bjorn-daniels. Anledning: Kompletteringar
    • Detta svar ändrades 3 år, 11 månader sedan av  bjorn-daniels.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixa bättre grepp på vindsurfbräda Svara på: Fixa bättre grepp på vindsurfbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.