☆ Stockholm 2019 ☆

This topic has 612 svar, 57 deltagare, and was last updated 4 months, 1 week sedan by  Boris.

• Författare
     smurfolle 
    Deltagare

Jag kollar också färjorna men verkar klurigt. Nu är ju proggen också lite osäker pga allt regn.. Kanske får lägga allt krut på Stenstrand fredag helt enkelt, verkar ju bli maxat.

Raggarn 
    Deltagare

Ja 7.0 Severne Overdrive var ju alldeles för stort idag vid Brevik/Åkersberga.

Så medan jag närmade mig ljudvallen hade Gustav och Göran det skoj med 5.3 och 5.0.

Under en av mina repor vart det extremt tufft, totalt överriggad och försökte bara överleva men tryckte på ändå… Bentränigen har gett resultat… rätt som det är smäller det till och fick total spinnout… försvann fenan nu eller?

Fick tillbaks lite grepp igen men inser nåt är fel, hoppar i och mycket riktigt fenan har gått av på mitten men höll ihop… Fenan var i nyskick och jag gick inte emot nånting ute på djupt vatten.

Blev svårt att ta sig hem när man var så överriggad.

Det var den Z-fenan de, tror jag kan få den reklamerad dock.

Hoppsan…vilket brott…..i vilka farter kan man räkna me å knäcka en kolfiberfena…??? 😉

Jiveman 
    Deltagare

Jag och några till lägger allt krut på Torö i morron.
    Blir nog start från Örudden kring 11.

/Claes

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     sailortrash 
    Deltagare

@stefan
    Har aldrig hört om en avkörd z fena
    Eller ngn fena som gått av på det viset
    Och då var det många z fenor under gubbar på 90-100 kg ute pp trälhavet under många år

Du körde inte på kedja eller ngt från den där båten?

Kan ju såklart vart trälhavshajen, den brukar smyga sig inåt land så här på hösten

Sundheden 
    Deltagare

@stefan

Har aldrig hört om en avkörd z fena

Eller ngn fena som gått av på det viset

Och då var det många z fenor under gubbar på 90-100 kg ute pp trälhavet under många år

Du körde inte på kedja eller ngt från den där båten?

Kan ju såklart vart trälhavshajen, den brukar smyga sig inåt land så här på hösten

Haha… trälhavshajen 😀

Nä alltså fenan har inga märken som skulle tyda på att jag kört på något och jag har inte märkt av nåt sådant heller.
    Enligt Z själva så har de reklamationer, brott osv. på ca.1% av fenorna de säljer.

Bild 1
    Bild 2
    Bild 3
    Bild 4
    Bild 5

Electric 
    Deltagare

Det blir Farstanäs för mig idag (fredag). Bör funka större delen av dagen innan vinden vridit för mycket åt väst.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     sailortrash 
    Deltagare

Bra galet och segla av en fena utan grundstötning

Z har ju superbra rykte så de lär klia sig i huvudet…

sailortrash 
    Deltagare

Det trycker på i norrort, nog bra läge på trälhavet för den som slutar tidigt

Jaz 
    Deltagare

Nå, hurt vart det på Torö, Farstanäs, Dalarö idag? Själv hann man bara med en rektur till Lidingö vid 17 men såg tunnt ut då.
    Vågar man sig på en morgontur till Torö lörd fm är frågan???

evert 
    Deltagare

Torö var på och av. Alla kombinationer av brädor och segel testades. När molntäcket äntligen sprack upp vid 15 blev det bra drag i 6.0 i någon timme. Andra kan ha andra minnen av dagen. 🙂
    Imorgon ser osäkert ut minst sagt. Den som sett en säker prognos får gärna höra av sig!

Isaac 
    Deltagare

Jag chansar på Torö imorgon bitti/fm. Får hoppas vinden orkar upp dit men prognoserna varierar som sagt ordentligt.

Electric 
    Deltagare

Farstanäs (fredag) var riktigt bra från kl 13, ty då kom västvridet och det blev perfekt riktning, VSV, ca 240-250 grader med 10-11 i medel och uppåt 16 i byarna. Och mestadels sol – och 13 grader i luft och vatten! När jag drog därifrån strax efter 16 så var två pers fortfarande ute och körde för fullt. Segelstorlekar 5.3, 5.7 och 6.0 (jag, lite överriggad ibland, men vad gjorde väl det). Verkligt bra dag alltså!
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

• Det här svaret redigerades 7 months, 1 week sedan av  Electric.
    • Det här svaret redigerades 7 months, 1 week sedan av  Electric.
     Sundheden 
    Deltagare

Är vid Torö kärringviken nu, kommer att rigga 4.2.
    En surfare ute, Marcus, överriggad med 4,0 i byarna, han kör en 86 liters wave.

Bilagor:

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Dubbelpost

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Jag och några till lägger allt krut på Torö i morron.

Blir nog start från Örudden kring 11.

/Claes

Var är cigarren?😅

Visar 15 inlägg - 496 till 510 (av 613 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account