☆ Stockholm 2019 ☆

This topic has 576 svar, 57 deltagare, and was last updated 19 hours, 14 minutes sedan by  IrieMan.

• Författare
     evert 
    Deltagare

Was in Galo today. After floating a bit out of the bay the wind started to work, but forecast was faulty and wind dropped after 14.00. Still had some fun but due to direction it was more like Gust-surfing, planning only 50% of time 🙂

Wasn’t it very cold.. 🥶

Gustav1980 
    Deltagare

Funderar på att förlänga lunchen och köra Riddarfjärden på torsdag. Rigga vid stadshuset.
    Någon som sällskapar?

smurfolle 
    Deltagare

Är det nån som tänkte köra Torö på Torsdag?

karlklasen 
    Deltagare

Riddarfjärden låter ju kul men blir det inte fruktansvärt byigt där?

Jag är inne på Torö tor fm, bör kunna komma loss.

evert 
    Deltagare

Riddarfjärden låter kul, Torö fantastiskt och Fågelöudde realistiskt. Får se om och hur man kommer loss från jobbet på torsdag.. 🙂

Sundheden 
    Deltagare

Jag ska också se över möjligheten att ta förlängd lunch på torsdag. Hoppas på Fudde men blir det för mycket syd i Västan så lutar det mot Brevik/Å-berga.

Boris 
    Deltagare

;Разве это не было очень холодно ..

Yes it was, but ripcurl 6/4 + thermalution heated jacket (http://www.thermalution.com/Product_water_surf.html) + good gloves makes you feel like future is coming (really warm) 🙂 and forget about cold. Recommended for “hungry for windsurfing folks” in Northern winds. (not an advertisment :))
    It was -3 but with this equipment it was all about ability to ride in gloves. Also it depends on water temprature, it’s still something like 6, and it makes you feel a bit warmer in my opinion… It’s my first winter in Stockholm climate and I am trying to figure out when I need to close the season 🙂

• Det här svaret redigerades 4 days, 20 hours sedan av  Boris.
     IrieMan 
    Deltagare

;Разве это не было очень холодно ..

Yes it was, but ripcurl 6/4 + thermalution heated jacket (http://www.thermalution.com/Product_water_surf.html) + good gloves makes you feel like future is coming (really warm) 🙂 and forget about cold. Recommended for “hungry for windsurfing folks” in Northern winds. (not an advertisment :))

It was -3 but with this equipment it was all about ability to ride in gloves. Also it depends on water temprature, it’s still something like 6, and it makes you feel a bit warmer in my opinion… It’s my first winter in Stockholm climate and I am trying to figure out when I need to close the season 🙂

You don’t need to close it at all if you don’t want to. I’ve surfed both on Boxing Day and New Years Eve in the past. My first session this year was in february. It can be really cold though in late january and february.

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Skulle också vilja komma ifrån en stund på torsdag, vore ju riktigt nice! 🙂 Osäkert om jag kan dock, ska ju i o f s blåsa på fredag och lördag också.

smurfolle 
    Deltagare

Jag satsar på Torö imorn bitti, osäker på om d blir Kärringviken eller Stenstrand, vinkeln varierar lite just nu..

karlklasen 
    Deltagare

Kommer tyvärr inte ifrån imorgon men hoppas på vind på lördag

smurfolle 
    Deltagare

orgon

Ok bra att veta tack!

Sundheden 
    Deltagare

Dalarö imorrn.
    Jag kan inte tyvärr.

Bilagor:

Bilagor:
     Isaac 
    Deltagare

Nice! Satsar på långlunch i Dalarö imorgon.

tinka 
    Deltagare

Jag funderar på Torö imorgon – någon mer som har tänkt ge sig ut?
    Inte lika fint väder som idag men ser ut att bli vind iaf! 🙂

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 15 inlägg - 556 till 570 (av 577 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account