☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 333 svar, 39 deltagare, and was last updated 1 hour, 11 minutes sedan by  Electric.

• Författare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Näsa äng

Bilagor:

Bilagor:
     Stefan 
    Deltagare

Körde foil på Gålö. Riggade 5,0 men ändå lite stort i byarna. Konstant uppe på foilen med 730cm2 vinge. Strålande sol, varmt och mycket folk på vattnet. Kul!

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Jag kör Gålö idag 🙂

sailortrash 
    Deltagare

Jag kör Gålö idag 🙂

Borde kört Gålö idag… taskig vinkel på trälhavet

Pete 
    Deltagare

Jag kör Gålö idag 🙂

Borde kört Gålö idag… taskig vinkel på trälhavet

Du missade inget episkt, mycket mindre vind på Gålö idag jämfört med igår ☺️

/Peter

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Gustav1980 
    Deltagare

Körde Sticklinge halva lördagen och Näsbypark senare samma eftermiddag.
    Stark vind på båda spottarna, men hopplöst många fritidsbåtar vid Sticklinge under lunchtid.
    OK för att många inte följer väjningsreglerna, men vattnet blir så stökigt genom att farlden kommer från tre riktningar.
    Sticklinge är nog bättre som vinterspot 😉
    Näsa överraskade , NNO blev riktigt bra när man väl guppat ut från stranden. 7.8 var i överkant under lördagen.

Gålö söndag…plågsamt att höra historierna om hur bra det var under lördagen 😉 Men solen sken och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?
    Typ mitt på fjärden.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Sjöbris kom typ kl 17.30 igår på Gålö när alla hade riggat ner. Vinden var väldigt lokalt, jag själv seglade ut mot Dalarö sidan och hittade ett plats där det blåste inom 300mt och planade fram och tillbaka där. Men i allmhänt var inte bästa dag. Det var faktiskt lite tråkigt pga när jag planade med 7.7 igår hade ett perfekt trim i segel och kunde köra utan att hålla bommen nästan , tyvärr kunde inte plana mer än 300mt och vända tillbaka. Om vi har lite tur tisdag blir AW på Fituna

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?
    Typ mitt på fjärden.

Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil😬 Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

Bilagor:

Bilagor:
    3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?

Typ mitt på fjärden.

Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

Ah, bra med sjökortet, jag har varit på just det grundet med foil i höstas.

Gustav1980 
    Deltagare

Typ mitt på fjärden.

Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

Mårten vs Mårten alltså 😉

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Typ mitt på fjärden.

Mårten vs Mårten alltså 😉

Precis! 🙂

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Idag AW på Näsa äng, riggade 9.2 men det var en light wind AW. Gick bättre för tjejen som håller på lära sig

Bilagor:

Bilagor:
     Ola 
    Deltagare

Någon som åker till Fituna imorgon ?

Ola

Bilagor:

Bilagor:
     labbe 
    Deltagare

Det blir antingen Fituna eller Torö imorgon som proggen ser ut nu.
    //L

Ola 
    Deltagare

Någon som åker till Fituna imorgon ?

Ola

Eller är det för lite Väst för att Fituna skall funka?

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 334 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account