☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 485 svar, 46 deltagare, and was last updated 10 hours, 58 minutes sedan by  sailortrash.

• Författare
     Pete 
    Deltagare

Någon som åker till Fituna imorgon ?

Ola

Eller är det för lite Väst för att Fituna skall funka?

Nej, riktningen är perfekt för Fituna lördag som det ser ut nu, för mycket väst vill man inte ha där. Det lär dock blåsa mer än i den proggen du klippte in; kan nog bli kuling både på Fituna o Torö frampå eftermiddan om det vill sig 🙂

/Peter

IrieMan 
    Deltagare

Blir Fituna eller Torö, lutar åt Torö, imorgon för mig och även på söndag.

Matte Karlsson 
    Deltagare

Någon som tror och hoppas på surf i Brevik idag? Finns det någon där som ser om det blåser?
    Jag skulle gärna åka ut i eftermiddag.

Mats Ihrlund 
    Deltagare

Tja, är på torö nu. Inte en kotte ute. Några vågsurfare. Ganska små vågor och, jag skulle gissa 65 med stor bräda. Kanske 7-8m/s.
    Det ska ju öka 🙂

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Det ökade kan man säga. Från 15-tiden så började det dra, körde 5.3 och freestyle och sen 4.7 och vågis, på slutet hade 4.2 varit bra. Kanondag på Torö med massor av folk på plats!

• Det här svaret redigerades 2 months sedan av  IrieMan.
    3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Jox 
    Deltagare

OBS LÖST!!

Proggen för Fituna imorgon ser episk ut. Men jag pajade mastfoten sist jag var ute. Har varit förbi surfspot och köpt en ny joint men den passar inte märkte jag nu (dagen innan, sjukt dålig framförhållning jag vet).

Är det någon som ska till Fituna imorgon söndag 7/6 och kan låna ut eller sälja en mastfot till mig? Skulle vara evigt tacksam!

• Det här svaret redigerades 2 months sedan av  Jox.
     sailortrash 
    Deltagare

Fina förhållanden vid Brevik, trälhavet. 4-5 pers på plats

Vinden 
    Deltagare

Kappelskär hade mycket sol, trevligt folk och planingsvind. Mindre vind än prognosen, men kunde ändå plana med 93l och 5,6 🙂

Pete 
    Deltagare

Besöksrekord på Fituna igår söndag, tror jag! Blev nästan trångt med parkering… 🙂 men en fin dag där de flesta körde segel runt 7 m2.

/Peter

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Ja, riktigt bra dag på Fituna, solen sken, massor av folk och fullt drag nästan hela tiden i mitt 7.0!

Electric 
    Deltagare

Besöksrekord på Fituna igår söndag, tror jag! Blev nästan trångt med parkering… men en fin dag där de flesta körde segel runt 7 m2.

Jack tog en film som visar hur många som var där! Se första filmen i samlingen av filmer från Fituna fr o m 2010 som nu finns länkade till på Södertörns surfklubbs webb.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

• Det här svaret redigerades 2 months sedan av  Electric.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Ja missade förra helgen surf men redan från imorgon blir 2-3 dagar i sträck. Imorgon 11/6 AW siktar på Näsa Äng!

www.challengersails.se

brutus 
    Deltagare

Jag har aldrig surfat på Gålö men imorgon torsdag 11/6 (och fredag) ser det ju ut att bli en pangdag där på NO.
    Fråga – är det så smockfullt med kite:are där att det blir svårkryssat för en halvdan w-surfare?
    Har fattat som att Gålö är kite-tillhåll – någon med andra förslag eller tips på NO i stockholmstrakten?

IrieMan 
    Deltagare

Gålö är både ett kitetillhåll och ett vindsurftillhåll, oftast går det bra att slippa kollisioner om man håller sig lite högre upp i viken, många nybörjar-kiteare håller till väldigt långt inne i viken vid stranden. Jag tänkte dra mig dit ikväll.

Vinden 
    Deltagare

Näsa äng från lunch imorrn 🙂

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 486 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account