☆Stockholm 2018☆

This topic has 740 svar, 71 deltagare, and was last updated 5 months sedan by  Herr Pelegrin.

• Författare
     pete 
    Deltagare

Fituna levererade högt över förväntan idag lördag, jämn bra sydvind från kl 14 till 18; jag körde 100 l fsw 6.7 o sen 5.7 med fullt drag! Tror många (även jag) tyckte proggen såg bättre ut för Dalarö, eftersom vi bara var typ 10 på plats. En kalasdag! 😋

/Peter

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     labbe 
    Deltagare

Närlunda riggar 5;7, gässar hyffsat

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Igår lördag 18/8 körde jag med 7.5 så det var fullt ös från start vid Dalarö. Var upp i 27.42 knop. När öket kom vid 17 orkade jag inte rigga om så det var bara att hålla i. Synd min gps strulade så fick ingen mätning då.
    Räknade till ca.25 vindsurfare och 1400 kitesurfare på vattnet.

Idag söndag 19/8 blev det nån timme vid Fudde, tog en ordentlig sovmorgon. Fullt ös med 8.6an tills vinden la sig.
    Räknade till 30 segel på vattnet och några till på land. Bra aktivitet och massvis med glada miner! =)

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     labbe 
    Deltagare

Närlunda funkade hyffsat med 5:7 & 96l första timmarna, blev lite mycket guppa efter ett tag, riggade 6:7 & 122l fick några bra repor men även en del guppa

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Rozzy 
    Deltagare

Fin dag, speciellt på fm och tidiga em, sedan mojnade det ju markant.
    Körde ju 7.4 och 115l som var perfekt initialt. Extra roligt sedan att jag fick låna och testa foil. Roligt var det och kommer absolut skaffa en rigg.
    Kul att se flera kända ansikten där som vanligt 🙂

Närlunda funkade hyffsat med 5:7 & 96l första timmarna, blev lite mycket guppa efter ett tag, riggade 6:7 & 122l fick några bra repor men även en del guppa

evert 
    Deltagare

Onsdag em ser lovande ut för Torö eller kanske fituna! 😀

Electric 
    Deltagare

Onsdag em ser lovande ut för Torö eller kanske fituna! 😀

Instämmer! Och på torsdag och fredag ser det lovande ut för Farstanäs för oss som (också) är med i SWC (Södertälje Windsurfing Club) …
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Herr Pelegrin 
    Deltagare

TISDAG – Vinden i södra håller ungefär samma styrka som vindmätaren i Nynäs. Den bottnar runt 4-5 m/s och toppar runt 6-8 m/s. Solen skiner och proggen ligger på 5-12 på NV under hela dagen.

Ludvig Hansson 
    Deltagare

Hej!
    Var ligger “södra”?

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Runt Muskö. Denna gång Horsfjärden. Fullt tryck i 7.5 efter vindökningen. Läge för 6.5. Absolut värt att ge sig ut på em om det håller i sig!👍

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Vinden la sig tyvärr på eftermiddagen men innan dess var det planing med 5.5.

Electric 
    Deltagare

Jag drar till Fituna nu, är där kl 13. Inte hundra på att vind & riktning räcker, men tar ändå chansen.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

IrieMan 
    Deltagare

Jag funderar på Dalarö eller Björkvik ikväll, är lite för långt till Fituna för att hinna idag tror jag.

surfmats 
    Deltagare

Hoppas komma iväg till Dalarö runt 16.00, ser redan lovande ut och prognosen indikerar ökande 🙂

Bilagor:

Bilagor:
     pete 
    Deltagare

Hm, hade hoppats på Fituna i em men vinden ser minst sagt skum ut där just nu: verkar ha vridit från schysst sydvind till rak klen väst för en timme sen – vad hände där..? Fituna har ju överraskat positivt många gånger förr, men nu vågar jag inte chansa med så kort tidsmarginal – får bli Dalarö strax… Om nån är på plats på endera stället, lagg gärna en rapport.
    Ses!
    /Peter

/Peter

Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 741 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account