☆Stockholm 2018☆

This topic has 617 svar, 61 deltagare, and was last updated 1 day, 18 hours sedan by  Gustav1980.

• Författare
     Electric 
    Deltagare

Idag blir det Farstanäs för mig o (minst) en till. Vi är där kl 12. Vinden tycks ligga på 240-250 grader, vilket är helt ok – och så håller vi tummarna för attt vinden inte vrider upp mer än nu, ty över 250-260 grader funkar det inte bra där.

Rapport: Jadå, det blev bra, även om vinden avtog redan vid kring kl 16. Men det blev ändå några schyssta timmar för oss tre som var där. Det kördes 5.7-6.9 (överriggad!)). Tycks bli repris i morgon torsdag, dock med ännu mer vind och under längre tid 🙂 .
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

• Det här svaret redigerades 3 weeks, 5 days sedan av  Electric.
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

ONSDAG – Kl 11.15. Ser mycket fint ut i södra på V. Gässar på Horsan, sol och 19 grader i luften!

• Det här svaret redigerades 3 weeks, 6 days sedan av  Herr Pelegrin.
     Sundheden 
    Deltagare

Vill bara meddela att jag tyvärr fortfarande har ett 8-17 jobb…. inget surf för mig 😢

Have fun surfer dudes and dudettes! 😄🤙

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Onsdagens mitt-på-dagen-surf i södra var lite typisk för dessa dagar med västanfläkt. Vilket segel kan fungera i av och på? Gässar rätt vilt mitt på fjärden när man ger sig ut på en transportsträcka om ca 500 m med 5.5. Väl ute på fjärden så avtar vinden och det var bara planing i de bästa byarna. Efter en halvtimme kommer en rätt rejäl vindökning med riktigt grymt tryck i byarna som dock driver upp rejäla chop där det drar på som bäst. Sedan fick man leta rätt på det bästa vindstråken på fjärden varvid det blev rätt ok surf trots litet segel. Det hade fungerat med 5.0-6.5.

• Det här svaret redigerades 3 weeks, 6 days sedan av  Herr Pelegrin.
     KalleN 
    Deltagare

Blir Brevik. ETA 20 mins. Hoppas på sällskap

sailortrash 
    Deltagare

Bra tryck vid Brevik, skulle riggat 4.7 om jag hade seglat idag

sailortrash 
    Deltagare

Lite nord i vinden, kanske resarö är bättre idag

Electric 
    Deltagare

Jaha, så var det då dags för en repris av gårdagen på Farstanäs, fast med ytterligare ett snäpp bättre vindstyrka. Kanske två snäpp förresten:.Brandalsundsmätaren visar nu på drygt 11 i medel, över 14 i byarna. Och jag tror det kommer att hålla sig däromkring ett bra tag in på eftermiddagen. Riktningen är densamma som igår, typ 240 grader, dvs funkar bra om det fortsätter så, vilket jag tror.
    Jag är på Farstanäs från kl 12; Fler pers ansluter lite senare.
    /Lars
    Rapport från dagen: Vi var 5 pers där (ovanligt många för Farstanäs!). Det blåste som f-n (jag körde 6.0, tidvis gravt överriggad, de andra körde 4.7-5.7) – men bara fram till ca kl 16 då det snabbt avtog till knappt planingsbart ens med stora segel (som en sent anländ var tvungen att rigga). (Underbart är kort, heter det väl?). Kanske lika bra så man har krafter kvar till i morgon (Fituna!).
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

• Det här svaret redigerades 3 weeks, 4 days sedan av  Electric.
    3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     smurfolle 
    Deltagare

Jag tänkte köra Kärringviken imorn från 14. Andra som är på? Sen lördag morgon ser ju galen ut.. Vad finns det för alternativ till Stenstrand på VSV ?

Bilagor:

Bilagor:
     Goose 
    Deltagare

Nån som kör Brevik på lördag?

vindsokaren 
    Deltagare

Årsta havsbad på fredagen för min del.
    Lördagen Torö
    Jihhaaaa!

evert 
    Deltagare

Imorgon fredag blir det fituna, siktar på att vara där runt 10.30-11. 🤩

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     smurfolle 
    Deltagare

Ok kommer t Fituna också då! Vid 14 tiden..

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Nån som kör Brevik på lördag?

Jag vet ett par som kommer åka dit, du kommer inte bli själv i alla fall. Själv är jag fortfarande osäker på spot som jag ska välja…

IrieMan 
    Deltagare

Vilket Toröläge imorgon!!!!! Själv är man ju bortrest 🙁

Visar 15 inlägg - 541 till 555 (av 618 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account