Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • irieman

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 09:47

    Hmmm… svårt det här, många potentiellt bra spots idag. Efter att ha kollat diverse prognoser så funderar jag på Björkvik eller Dalarö. Men går det inte att parkera på vändplan nu vid Askfatshamnen Dalarö?

  • ldolsen

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 09:56

    Jag har inte varit där sen i höstas. Då funkade det. Har förutsättningarna ändrats?

  • evert

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 10:08

    Jag tänker att man inte kan det under badsäsong, man får i så fall stå på den större parkeringen och betala, samt gå över de grunda delarna.

    Jag velar fram å tillbaka, var lite inne på fituna men där ska det enligt smhi vrida, plus vara lite molnigt så det blir kanske ingen sjöbris?

    Åker mot Dalarö nu, anländer först efter 11..

  • pete

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 10:49

    Ser ut som vrid vid kl typ 14 i på Torö o Fituna, bättre riktning längre på em på östligare spot som Dalarö o Björkvik. Jag är lite sen i starten som vanligt o testar Dalarö. Vändplanen borde funka som vanligt såvitt jag vet.

  • evert

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 11:38

    Full rulle i askfatshamnen, det riggas 5.6-7.2.

  • labbe

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 11:58

    Fituna riggar 4:8

  • labbe

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 12:30

    Fituna fullt tryck 4:8 & 96l

  • sailortrash

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 18:11

    Bra tryck även i norra skärgården. Nu. Vet jag hur överriggad på foil känns…

  • irieman

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 20:47

    Bra tryck på Dalarö med först överriggad 7.0 och freeride, sen freestyle och 6.0 tills det lade sig lite vid 16.30. Väldigt crowded med mycket vindsurfare och kiteare + segelbåtstävling och diverse andra båtar!

  • daniel_bing

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 12:16

    Någon som ska till Dalarö i eftermiddag?

  • irieman

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 13:36

    Skulle vilja det, osäker dock om jag hinner. Verkar bra där just nu men ska väl droppa framåt kvällen?

  • pete

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 13:57

    Fituna ser bra ut, riggar 6.7 o fsw 105. Ingen ute på fjärden 😋

  • daniel_bing

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 14:22

    Hmm. Jag har aldrig varit och kört Fituna. Kommer jag ner till vattnet idag?

  • irieman

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 21:40

    Tog en chansning och drog till Björkvik Lilla Sand efter jobbet. Kommer dit och vinden ligger kvar, riggar 7.0 och foil men är väldigt överriggad lite längre ut på fjärden, drar in och hämtar freeridebrädan och och det blir några vändor med perfekt vind! Svårt att se något för solen bara på väg in så jag hamnade i fel vik vid ett tillfälle :-). Var tvungen att sluta efter ett tag p g a en värkande höft men ytterligare en kvart senare börjar vinden droppa så jag missar inte så mycket. Skön måndagkväll!

  • electric

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 22:37

    Hmm. Jag har aldrig varit och kört Fituna. Kommer jag ner till vattnet idag?

    På Södertörns surfklubbs webbplats sodertornsurf.se finns info om Fituna och hur man får access dit.
    /Lars

    (PS: Måndagen bjöd på en väldigt fin eftermiddag på Fituna. Sydlig vind 8-12 m/s, sol och varmt. Vi var 6 pers där. DS)

    • Detta svar ändrades 4 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 4 år, 10 månader sedan av  electric.
Sida 12 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.