Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • irieman

    Medlem
    29 juli, 2019 vid 13:50

    Om jag kommer loss så blir det nog Gålö imorgon tisdag efter jobbet.

  • mr_soft

    Medlem
    29 juli, 2019 vid 15:29

    Enligt sjökortet ska det vara en del grynnor vid Gålö men ser inga på flygfotot. Hur ligger det till egentligen?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juli, 2019 vid 15:39

    MÅNDAG – Hyfsad ostkaka på Horsan mitt på dan. Fem brädor på vattnet med 6.5-7.5.

  • sailortrash

    Medlem
    29 juli, 2019 vid 20:12

    Enligt sjökortet ska det vara en del grynnor vid Gålö men ser inga på flygfotot. Hur ligger det till egentligen?

    Det finns en stor grynna en bit ut som man kan gå på med fena

    Men man ser den i tid skulle jag säga

  • nordsurfer

    Medlem
    29 juli, 2019 vid 21:13

    Today 12-18 p.m. caught some powerful planning conditions with 7.7 in Torö. I was the only one on water 🙂
    In the evening the direction changed to side-off-shore, but still nice and ridable 8-10 m/s.

  • evert

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 08:54

    Var har ni parkerar på Gålö nu? Stora parkeringen (långt att bära?), eller går det att ställa sig vid kite/surfstranden utan att stå på småstugornas parkering (den “vanliga” parkeringen)? Eller kan man iaf lasta av? 😅

  • irieman

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 09:38

    Var har ni parkerar på Gålö nu? Stora parkeringen (långt att bära?), eller går det att ställa sig vid kite/surfstranden utan att stå på småstugornas parkering (den “vanliga” parkeringen)? Eller kan man iaf lasta av? 😅

    När jag var där i lördags så ställde jag mig på den vanliga, den som är närmast vindsurfstranden. Vet inte hur mycket dom kollar där, förhoppningsvis så klarar man sig…

  • irieman

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 09:41

    Enligt sjökortet ska det vara en del grynnor vid Gålö men ser inga på flygfotot. Hur ligger det till egentligen?

    Det finns en stor grynna en bit ut som man kan gå på med fena

    Men man ser den i tid skulle jag säga

    Vet inte om det är samma vi menar men jag gick på en lite grann med foilen i lördags och den var långt ut, kanske 70-80 meter rakt nedanför den lilla ön (man borde klara sig bra där dock med vanliga fenor om det inte är jättemycket lågvatten).

  • sailortrash

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 16:54

    Tänkte testa Lillsved på norra Värmdö (strax efter/innan Rindö). På kartan ser det ut som det är helt öppet för morgondagens vindriktning. Någon som testat vindsurfa där?

    Hur var lillsved?

  • evert

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 17:15

    Gålö var bra idag, lite skumma vindar och rätt höga vågor men vem kan klaga när det är så varmt i vattnet! 🙂

  • vinden

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 18:59

    Lillsved var mer byigt än vad det brukar vara i Åkersberga-Brevik. Eventuellt för mycket nord i vinden. På mer ostlig vind skulle det kanske vara bättre, fast då finns det även andra spots. Annars var det trevligt med en sandstrand som blev djup snabbt, varmt i vattnet, det fanns en väntekur för Vaxholmsbåten där man kunde byta om i, samt ett café och en bajamaja (sommartid iaf) 🙂

  • irieman

    Medlem
    30 juli, 2019 vid 20:51

    Gålö blev kanon! Kom dit lite senare men hade full planing i stort sett hela tiden mellan 16.00-19.00. Lite byigt som vanligt, det växlade ju en hel del mellan N och NO. Körde 7.0 och 110-liters. Var perfekt för det mesta, lite överriggad ibland.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 18:52

    Vi som körde på Horsan var igång mellan 12.30 och 16. Extremt byigt samtidigt som det var ihåligt mellan byarna. Der gjorde att man tappade planing på vissa ställen. Vi körde 5.5 upp till 6.5 men den senare var överriggad. Vi hade hoppats på mer ost i vinden men vriden mot O från NO blev korta så det blev skumpigt i vågorna.

  • irieman

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 22:07

    Nu verkar prognosen för imorgon ha ändrats till det sämre men ev tänkte jag köra Gålö imorgon. Antingen foil och bråka med sjögräset eller slalom. Annars så ser lördagen lovande ut.

  • pete

    Medlem
    1 augusti, 2019 vid 00:33

    Gålö imorrn torsdag ser inte alls ut som ett alternativ tycker jag. Både fel riktning o styrka: nordlig o klen vind. Tror man måste ända ut i norra ytterskärgårn för surf. Lördag kanske, som sagt…

Sida 16 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.