Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • kallen

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 11:28

    Sugen på att ta årets premiärtur. Funderar på Bromskär men är det för mycket östlig vind? Haft problem med axeln så hoppas att den håller och att ngn annan är där så man vet var man ska köra.

  • evert

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 11:38

    Siktar på 13-färjan! 🙂

  • irieman

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 13:20

    Framme vid Bromskär nu, ser ut att blåsa ca 7.0. Men var går man i nånstans? Verkar vara en ganska ny utbyggd båthamn här. Går man i nedanför den eller mer rakt ut i båthamnen?

  • sundheden

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 14:00

    Framme vid Bromskär nu, ser ut att blåsa ca 7.0. Men var går man i nånstans? Verkar vara en ganska ny utbyggd båthamn här. Går man i nedanför den eller mer rakt ut i båthamnen?

  • evert

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 20:04

    Såå, Bromskär. Vid första anblicken undrade man varför spot:en finns med på kartan. Man var tvungen att simma ut genom en småbåtshamn för att komma till öppet hav. “Öppet hav” såg ut att vara 200 m till andra sidan. Första timmen var vinden svag och det blev en hel del guppande. Men sedan visade spot:en upp sitt rätta ansikte! Den är perfekt för att öva jippar! Helt platt vatten pga några kobbar. Avståndet till andra sidan (500 m visade det sig) = mkt övning. Å att simma genom hamnen tog max 3 minuter. ☺️

    Helt klart värd resan en dag som denna! 🙂

  • sundheden

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 20:45

    Jag brukar som sagt gå i på andra sidan om denna pir och ett par gånger höll jag i masttoppen och gick längst ut för att sen hoppa i och vattenstarta.

    Vill man få längre sträckor kan man även höjda upp eller slöra ner så får man mer vatten. 🙂

  • irieman

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 22:54

    Ja, Bromskär blev kanon. Lite för lite vind i början som sagt men sen var det fullt tryck hela tiden! Riktigt kul och bra väder var det ju också! 👍🤙

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 22:55

    Jag brukar som sagt gå i på andra sidan om denna pir och ett par gånger höll jag i masttoppen och gick längst ut för att sen hoppa i och vattenstarta.

    Vill man få längre sträckor kan man även höjda upp eller slöra ner så får man mer vatten. 🙂

    Kanon, tack för all guidning! 👍

  • irieman

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 19:29

    SV-vindar verkar råda de kommande dagarna. Borde kunna funka bra på Dalarö, Björkvik och Torö för freeride, slalom eller foil. Ljust till 21.00 dessutom 👍.

    • Detta svar ändrades 4 år, 7 månader sedan av  irieman.
  • mrquality

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 19:47

    Imorgon efter jobbet kör jag på Dalarö, blir premiär för min freerace bräda 😁

  • evert

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 20:19

    Ja, Dalarö ser mest lovande ut för imorgon..? 🙂 Får gå till jobbet tidigt!

  • pete

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 12:49

    Fituna osäker progg o lite längre (för mig), trött på Dalarö – vi är två som drar till Gålö/Oxnö nu 😋

  • evert

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 13:58

    Gålö/Oxnö, var ligger det? Rapportera gärna hir det är! 🙂 Ser Dalarö visar 8-9 m/s nu. Skulle kunna vara där vid 17. Men redan vid 19 ska det bli 5-10 m/s, så risk för bomkörning..

  • evert

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 16:15

    Testar Dalarö..

  • pete

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 18:59

    Lite varierande vindstyrka på Oxnö p g a passerande moln, men ok med 7.8 mest hela tiden. Det tar ganska exakt lika lång tid att åka till Oxnö som till Dalarö, se https://sodertornsurf.wordpress.com/spots/ För övrigt stämmer inte beskrivningen där riktigt tycker jag, s-sv är bra riktningar som ger fina vågor att hoppa på om det blåser lite mer än idag. Betydligt mer havskänsla och naturupplevelse än Dalarö. Anledningen till att inte fler seglar där är antagligen att det finns rätt många spots på Södertörn att välja på när det blåser från sydsektorn.

Sida 18 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.