Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • sailortrash

    Medlem
    1 september, 2019 vid 17:02

    Verkar som vinden höll sig i norra skärgården för en gångs skull

    Vid Brevik var det lite av och på, tidigt på dan var så små brädor som 85 l ute. Annars var det mellan 6.5-8.5 på vattnet. Jag försökte med 113 l och 5.7 men det räckte inte till just då. Så jag bytte till foil och köra rätt hårt i 2 h för det ökade på sen uppåt 9-10 en bit ut på trälhavet. Ganska sydlig vinkel med den hårda vinden kom nästan rak öst

    Kan inte klaga, är rejält mör. 27 grader i luften, 21 i vattnet, kortärmat och han dessutom packa ihop innan regnet kom!

  • mrquality

    Medlem
    1 september, 2019 vid 17:58

    Jag var på stranden idag vid Näsaäng med barn och system kamera. Delar gärna lite bilder

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • electric

    Medlem
    1 september, 2019 vid 18:54

    Fituna blev “stökigt”, precis som förväntat. Jag kom ca kl 12, och vind från SSO gjorde då att man inte fick planing ända från stranden utan fick glida ut i svagare vind, i princip ända ut till mitt på fjärden – men där drog det å andra sidan som f-n. Därför avvaktade många av de 20+ pers som var där på stranden för att invänta “renare” förhållanden och ev bättre vindriktning. Men de av oss som ändå tog oss ut fick fin belöning – själv körde jag 6.0 rejält överriggad. Framåt 15.30-tiden minskade vinden lite och en del packade ihop. Men de som väntade blev belönade med ökande vind strax efter 16 och fick då en bra halvtimme med stark vind ända in till stranden (pga bättre riktning (ca S) ), men som därefter gradvis vred lite väl mycket åt SV, sen VSV pga den annalkande kallfronten (helt enligt vad man kunde förvänta sig) och då lade även de sista av.
    /Lars

    • Detta svar ändrades 4 år, 7 månader sedan av  electric.
  • irieman

    Medlem
    1 september, 2019 vid 20:19

    Lilla Sand var bra i början och på slutet. Var i vattnet vid 12 med 110-liters och 7.0 vilket ganska ofta var lite för mycket men fick en bra dryg timme, drog sen in och bytte till mindre bräda och 6.0 men det blev mest sporadiska planingar. Sedan dog de lite men kom tillbaka vid 15 typ och då gick jag ut med 7.0 igen och efter ett tag blev det riktigt bra! Var överriggad mestadels men riktigt kul! Blev en hel del timmar på vattnet liksom igår så jag är ganska slut just nu. Riktigt mycket folk också, har aldrig sett så mycket folk på Lilla Sand förut.

  • gustav1980

    Medlem
    2 september, 2019 vid 08:51

    Dalarö Lördag och Näsbypark Söndag.
    120 liter och 7.8 lördag, fin dag även om det där riktiga trycket aldrig infann sig. Söndagens prognos var bättre men utifrån rapporterna så var det nog svagare än förväntat överallt. 96 L FSW och 6.5 bjöd på skönt drag och en del vattentrampning 🙂

  • daniel_bing

    Medlem
    2 september, 2019 vid 09:55

    Fantastiskt kul på Torö igår, körde 6,7 och det var med marginal tillräckligt …
    Typ 30 kitare men bara några få vindsurfare.

  • evert

    Medlem
    2 september, 2019 vid 11:08

    Fantastiskt kul på Torö igår, körde 6,7 och det var med marginal tillräckligt …

    Typ 30 kitare men bara några få vindsurfare.

    Körde du på stenstranden eller kärringviken? Var vinkeln ok?

  • daniel_bing

    Medlem
    2 september, 2019 vid 11:22

    Gick i mitt emellan typ. Eftersom det var rätt mycket ost var det ju lä i viken. Så startade på sv udden. Precis innan stenhällarna börjar. Men det gick hur bra som helst. Sen var det grymt kul ute bland hyfsat stora vågor.

  • evert

    Medlem
    2 september, 2019 vid 19:24

    Torö verkar gått vinnande ur striden “Söndagens spot”. 🙂

    Men kanske Dalarö kan leverera imorgon em/kväll? Bättre prognos än i lördags!

  • daniel_bing

    Medlem
    2 september, 2019 vid 21:28

    Jag ör sugen på Torö även i morgon. Någon som skulle vilja haka?

  • irieman

    Medlem
    3 september, 2019 vid 01:40

    Skulle gärna dra till Torö imorgon men kommer nog inte hinna det, kanske att jag hinner till Dalarö en sväng, hoppas!

  • electric

    Medlem
    3 september, 2019 vid 12:42

    Drar till Fituna nu. Bör funka.
    /Lars

  • evert

    Medlem
    3 september, 2019 vid 14:55

    Jag försöker vara riggad och klar på Dalarö kl 17. Fituna ser toppen ut nu, men prognosen minskar mot sen em/kväll, så jag vågar inte chansa. Ser fram emot att höra hur Torö och Fituna var! 🙂

  • ath

    Medlem
    3 september, 2019 vid 17:53

    Funkar det Fituna resp Dalarö?

  • pete

    Medlem
    3 september, 2019 vid 20:52

    Fituna var superbt idag, dessutom höll det i sig länge; jag hade med mig 6.7 som minst men de flesta körde mindre. Skönt med lite revansch för helgens kantbollar (även om de som seglade Fituna i söndags sa att det var riktigt bra när man väl kom ut på fjärden).

Sida 25 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.