Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • sundheden

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 20:14

    Dalarö var fint idag. Gick ut 11.50, lite lite vind för 7.2, och kom upp 13.10 totalt överriggad.

    Väldigt varmt och skönt i vattnet. Härligt med sydliga vindar, sol och alla höstfärger!

    Jag såg dig allt där ute! Ja jäklar va de gick undan när vinden kom där nån timme.

    Själv körde jag 7.8 och hade förbannat hårt tryck i seglet. Hade behövt dra nedhal en del men höll i så gott jag kunde.

    Första gången jag körde 37cm Z-fenan med 7.8 (vilket är rek.). Fick några spinnout men hade sån grym kontroll i höga farter.

    När det mojnade var vi några som jagade byar i en trekvart.

  • mrquality

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 20:28

    Superbra drag med 8.5 på Dalarö!!!!Minst 8 surfare på vatten, jag och Stefan Sundheden gick in runt kl 13, och runt13.30 jag var överriggad men det var super roligt. Idag var lite Halloween Vibes för mig
    https://youtu.be/M2uKfAgecuU

  • irieman

    Medlem
    20 oktober, 2019 vid 10:48

    Körde också Dalarö och först var det perfekt med 7.8 men efter ett tag var jag toköverriggad! Bytte till 6.0 men då hade det börjat mojna, fick en by med fullt drag och då hade jag inte velat haft större. Gick ut med 7.8 igen men då var vinden slut. Efter att jag hade riggat ner och skulle åka så kom vinden tillbaka och då hade 7.8 funkat kanon igen tror jag.

  • smurfolle

    Medlem
    21 oktober, 2019 vid 16:39

    Är det nån som tänkte köra Torö imorn em?

  • gustav1980

    Medlem
    21 oktober, 2019 vid 22:45

    Vi är några från Lidingö som drar upp till Brevik, Åkersberga efter lunch. Hoppas på fin segling i solen

  • electric

    Medlem
    21 oktober, 2019 vid 23:29

    Beroende på vindriktning blir det Farstanäs (SV-VSV) eller Närlunda (V). Vilket det blir får f.m.-proggen visa …
    /Lars

  • karlklasen

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 09:43

    Borde bli fint på Torö idag. Kommer tyvärr inte loss 😩

  • smurfolle

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 10:56

    Blir inget för mig idag, hoppas på helgen på Torö istället!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 19:05

    Blir inget för mig idag, hoppas på helgen på Torö istället!

    Fredag kan bli bra på Stenstrand. Försökte boka G-land till helgen men alla båtar Fredag till Måndag är fulla med motocrossfolk!
    Fick tillsamans med ett par gubbs några fina timmar 6.3/Slalom på Nämdöfjärd i solen på e-m idag.

  • evert

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 22:36

    Inte lätt att ta sig till Gotland!

    Torö på fredag ser väldigt lovande ut, sol dessutom. Kanske smyger mig i vid kärringviken.. 😬
    Får passa på att njuta för nästa vecka verkar bli mkt kallare.

  • sundheden

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 23:34

    Ja 7.0 Severne Overdrive var ju alldeles för stort idag vid Brevik/Åkersberga.

    Så medan jag närmade mig ljudvallen hade Gustav och Göran det skoj med 5.3 och 5.0.

    Under en av mina repor vart det extremt tufft, totalt överriggad och försökte bara överleva men tryckte på ändå… Bentränigen har gett resultat… rätt som det är smäller det till och fick total spinnout… försvann fenan nu eller?
    Fick tillbaks lite grepp igen men inser nåt är fel, hoppar i och mycket riktigt fenan har gått av på mitten men höll ihop… Fenan var i nyskick och jag gick inte emot nånting ute på djupt vatten.
    Blev svårt att ta sig hem när man var så överriggad.
    Det var den Z-fenan de, tror jag kan få den reklamerad dock.

    Attachment Image
    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 23:40

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    23 oktober, 2019 vid 10:43

    Ja 7.0 Severne Overdrive var ju alldeles för stort idag vid Brevik/Åkersberga.

    Så medan jag närmade mig ljudvallen hade Gustav och Göran det skoj med 5.3 och 5.0.

    Under en av mina repor vart det extremt tufft, totalt överriggad och försökte bara överleva men tryckte på ändå… Bentränigen har gett resultat… rätt som det är smäller det till och fick total spinnout… försvann fenan nu eller?

    Fick tillbaks lite grepp igen men inser nåt är fel, hoppar i och mycket riktigt fenan har gått av på mitten men höll ihop… Fenan var i nyskick och jag gick inte emot nånting ute på djupt vatten.

    Blev svårt att ta sig hem när man var så överriggad.

    Det var den Z-fenan de, tror jag kan få den reklamerad dock.

    Shit! Fick du simma långt eller gick det att segla? Måste kolla in dina benmuskler vid tillfälle. Hur tränar du?👍😁

  • sundheden

    Medlem
    23 oktober, 2019 vid 14:27

    Jag låg uppvind kanske 300-400 meter från stranden så det var mest bök att försöka slöra eller länsa i den hårda vinden utan att åka fort.
    Förstod att jag måste bevara fenan någorlunda också så jag kanske kan få en ny på garanti och jag fick nyss svar från Z-Fins och det gick vägen. De vill bara ha denna skickad till sig för att kunna undersöka vad som kan ha hänt.

    Inga speciella stockar till ben men har inte kunnat köra så hårt pga. knäskadan för snart ett år sen. Men kör marklyft och knäböj mest och kan inte ens utföra full rörelse. Även kört negativa set i bensparken (ett ben i taget) för att stärka knäets ledband men sen även kört en del benpress. Klarar tyvärr inte köra tunga utfalls-steg ännu pga. knäet. Funderar fan på om det är nåt tjall med minuskeln.
    Även kört en del andra övningar för stabilitet i höft och knä för att undvika framtida krämpor.

    En bieffekt av att köra en del marklyft är ju att nedhalet går lätt att dra. 😄👍

  • smurfolle

    Medlem
    23 oktober, 2019 vid 15:01

    Jag kollar också färjorna men verkar klurigt. Nu är ju proggen också lite osäker pga allt regn.. Kanske får lägga allt krut på Stenstrand fredag helt enkelt, verkar ju bli maxat.

Sida 33 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.