Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • pete

    Medlem
    21 maj, 2020 vid 13:27

    Mätarn direkt upp på syd 7-9, riggar nog 7.8. Ensam här, hur länge..? 😊

  • irieman

    Medlem
    21 maj, 2020 vid 13:33

    Verkar ju kanon! Vet inte om jag hinner dit dock.

  • irieman

    Medlem
    21 maj, 2020 vid 14:20

    Jag drar också till Fituna.

  • electric

    Medlem
    21 maj, 2020 vid 21:41

    Obs att Fitunamätaren fr o m juni nås via Holfuy-adressen holfuy.com/en/data/577 (länk finns på sodertornsurf.se/fituna-vind/ ). Vill bara påpeka det eftersom många fortfarande använder sodertornsurf.com/fituna-adressen, vilken då upphör.
    /Lars

    (PS: Fitunamätaren är värdefull också för oss som seglar i trakterna. Som idag, när jag seglade med min båt från Södertälje kl 12 söderut med fin läns i den nordliga grundvinden. Som vanligt med koll på såväl Landsorts-, Fituna- som Brandalsundsmätarna för att utröna ev sjöbris. Landsort hade redan på sen fm vind 3-4 m/s från S, trots nordlig grundvind. Typiskt tecken på sjöbris! Som brukar ta ca 3 timmar till Fituna. När jag själv hunnit till Brandalsund kl 13.30 så vände Fitunamätaren plötsligt från N till S (vilket Pete också skriver om i sitt inlägg ovan). Sjöbrisen såklart! Och eftersom den alltid följer samma mönster så visste jag att om en halvtimme så vänder det till S även på Järnafjärden. Mycket riktigt: precis när jag hunnit ut där kl 14 så blev det så! Och jag vände norrut och hemåt i fin läns! DS)

  • pete

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 00:27

    Vi blev tre på Fituna, kördes 6.5 till 7.8 (”alla andra” på Öland?). En skön dag! 😊

  • irieman

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 09:10

    Japp, blev bra på Fituna. Körde iväg på en chansning att vinden skulle ligga kvar och det gjorde den. Några timmars freeride och 7.8-segling i solen blev det.

  • daniel_bing

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 16:27

    Någon som tänkte sig Fituna i morgon lördag?

  • evert

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 16:55

    Någon som tänkte sig Fituna i morgon lördag?

    Blir det sjöbris där om mulet?

    Funderar på Ingarö/Torö eller Fituna beroende på vindriktning.

  • irieman

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 20:42

    Står också i valet och kvalet men enligt denna så ser det ut som att Fituna kan funka hela dan?

    https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/hav-och-kustvader/q/Stockholm/2673730#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=wind

  • electric

    Medlem
    22 maj, 2020 vid 21:29

    Någon som tänkte sig Fituna i morgon lördag?

    Blir det sjöbris där om mulet?

    Nej, det blir inte sjöbris om det är mulet. Men jag gissar att grundvinden i morgon (lördag) blir tillräckligt stark för vindsurfing (även om frontpassagen gör att den kan vara lite lynnig). Plumpar i protokollet är regn (som dock upphör) och ganska kyligt.
    /Lars
    (PS: Om någon undrar varför jag inte själv synts till på Fituna på senare tid, t ex igår eller idag i den fina sjöbrisen, så beror det på ett djupt sår på höger skenben som måste läka. Jag har fått hålla tillgodo med surrogatet segelbåt dessa dagar (verkligt fina vindar!!) DS)

  • evert

    Medlem
    23 maj, 2020 vid 10:30

    Ser det ska blåsa 10-18 m/s på Ingarö ikväll, funderar på att dra dit vid 18. Fler i samma tankar?

  • jaz

    Medlem
    23 maj, 2020 vid 15:02

    Det är nog glädjeprognos på Ingarö men på Torö kan det bli 10-11 m/s vid 17-20

  • evert

    Medlem
    23 maj, 2020 vid 15:13

    Det är nog glädjeprognos på Ingarö men på Torö kan det bli 10-11 m/s vid 17-20

    Tänkte du åka till Torö?

    På Windy ser det blåsigare ut ju längre österut man kommer. 🤔

  • jaz

    Medlem
    23 maj, 2020 vid 17:12

    Nej, inte värt med osäkerheten men enligt FindWind så kan det bli 10-12 m/s kl 18-20 på Lilla Sand. Spännande att se vilka som spår bäst! Lycka till med vindletandet….

  • gustav1980

    Medlem
    24 maj, 2020 vid 07:41

    Grundvind från syd med byar upp mot 10… och ömsom sol & moln. Har vi brisläge på Fituna idag söndag?

Sida 13 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.