Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • sailortrash

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 15:22

    Slör 30 knop + vid Brevik…

  • daniel_bing

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 16:48

    Dalarö idag magnifikt! Var här 11 och drar nu. Har kört mest 4.5. Men även 4.0 och 5.0 har varit uppe. Blåser finfint fortfarande och de flesta kör nu typ 4.7.

  • electric

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 17:57

    `Farstanäs var väldigt bra idag måndag. Utom i de ganska frekventa vindluckorna.då man fick vänta 5 minuter och trodde det var slut för idag. Men inte alls, ty varje gång kom vinden igen, och då var vi tre som var där väldigt nöjda med att vi valt små segel: 4.2, 5.0 resp. 5.3 eftersom det då tog i med upp mot 14 m/s. (Men jag gissar att Fituna skulle varit ett bättre val, med jämnare vind, åtminstone att döma av vindmätaren där som visat ganska jämn (och stark) vind hela dagen).
    /Lars
    (PS: Och så fick jag lära mig dra rigg! Låter det konstigt? Faktiskt har jag inte gjort det sedan jag pajjade ryggen 2007. Förlitat mig på vattenstarter och att det alltid kommer en till by. För det gör det ju! Det har alltid funkat, sommar som vinter. Men idag när jag trillade i en väldigt lång vindlucka så kom det ingen by – och eftersom jag höll på att driva bort och inte trodde på mer vind så var jag tvungen att dra rigg! Det gick till slut och ryggen höll – som tur är. Men det var verkligen inte lätt! Det svåra var att ställa sig på brädan! Den vek sig ju både hit och dit innan jag fattade att man ska ställa en fot på var sida om mastfoten. Jag hade glömt bort hur man gör!! Tänk att man kunde lära sig surfa en gång i tiden! Visserligen på större brädor, men ändå! DS)

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  electric.
  • vinden

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 21:26

    3 meters-kurvan verkar vara helt fel på Eniro… :/ Men den där stenen utanför Schweizerbadet, finns den? Jag tyckte mig smälla på något idag omkring den positionen, fast jag fick inga skador som tur var. 🙂

    Attachment Image
  • evert

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 21:33

    Torö idag verkar haft rätt mkt mindre vind än tex Dalarö, iaf om man inte var på plats tidigt. Vinden kom och gick när det passerade ett antal fronter. Hade man tid kunde man dock skrapa ihop all surf man kan hantera på en dag. Överfull parkering men inte så farligt på vattnet. Det gick lite svall och är ju sååå vackert! 🙂

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  evert.
  • sundheden

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 08:41

    Gjorde misstaget att gå ut med 5.3 vid Dalarö. Körde några vändor innan jag bytte till 4.7, även den var för stor i de flesta byar och hade svårt att jippa, väldigt stökigt vatten.
    Klart utmanande dag!

    Ang. stenen dom @vinden skrev om, jag har själv aldrig sett den eller hört talas om men tack för inlägget. Vill inte gärna köra på den med mina dyra Z-fenor. 😳

  • sailortrash

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 09:45

    Testar lite morgonsurf vid Brevik
    Ser bra, 5.7 och stor foil får det bli

  • sailortrash

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 12:25

    Ökade på till 6.5 freeride
    Går fortfarande att köra 7-8 segel

  • kallen

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 17:54

    Fågelöudde var riktigt bra idag, till 15ish då viden dog. Byigt, såklart men inte så att det pajjade surfen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 07:54

    Tisdag fungerade hela dagen och inpå kvällen i södra med ökningar och minskningar i takt med vindvrid sol och moln. 7-7.5 fungerade bäst in på kvällen medan 6.3 var för stort på fm.

    Electric – Tack för din omvända beskrivning av fenomenet vattenstart!!! Kul läsning för oss härute som knappt gör annat än drar rigg, eftersom vi har en transportsträcka ut och in i viken.

    ONSDAG kl 07.45 – redan innan regn och västvrid så rör det sig i talltopparna i södra! Det bådar gott! Men tyvärr ingen vind att tala om vid 12.30 när det började regna på allvar.Kl 12.50 drog västvinden igång i södra så det kan ändå bli något (Nynäs hade då 5-9 m/s och södra runt 3-6 m/s i inledningsfasen). Vid 14 dog vinden!
    .

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • niglas

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 16:24

    Lite bilder från i måndags på Dalarö…








  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 20:59

    Fint med lite surfbilder efter två dagar med prognosmissar och fjösvind!

  • emilia-olofsson87gmail-com

    Medlem
    10 juli, 2020 vid 21:37

    Hejsan, jag och min sambo har kommit igång med vindsurfing och är supertaggade efter att nu till sommaren skaffat oss ett eget kit.
    Jag undrar om ni har tips på ställen i Stockholmstrakten för oss som ska söka sig utanför vår lilla hemmavik för första gången (gärna inte så mycket vågor)?
    Tack på förhand!

  • robertj

    Medlem
    10 juli, 2020 vid 22:46

    Näsaäng (näsby park) är min favorit. Jämn bra pålandsvind vid ostliga vindar och plattvatten. Därtill parkering precis bredvid, stora gräsytor för riggning och stor sandstrand. Även varma dagar ryms vindsurfarna på ena sidan.

  • sailortrash

    Medlem
    11 juli, 2020 vid 10:39

    vad har ni för utrustning?
    Och var bor ni (alltså hur långt vill ni åka…?)

Sida 23 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.