Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 april, 2020 vid 09:34

    Svinkallt? Ni ser ju ut att ha sol iallafall! Så här såg det ut på Siljan en timme (Ja, sjön är med på bild där nånstans) efter jag gick av vattnet (hann upp innan snön kom).

    Attachment Image
  • jaz

    Medlem
    3 april, 2020 vid 11:49

    Ja, det var ju en kombination av hårda vindar och nederbörd igår som gjorde det svinkallt! Allmänt kaos med nedblåsta träd i trafiken i Östergötland mm. Men bilden är från 15 september-2019 (ljuva september…)

  • irieman

    Medlem
    3 april, 2020 vid 15:50

    Blev en nice lunchsession idag på Fågelöudde! 🙂 96-liters Freewave och 4.7.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    3 april, 2020 vid 20:34

    Blev årets vindsurfing premiär igår på Torö, kärringviken. Riggade 4,5 och 84 liters vågbräda, 2 andra vindsurfare på plats. Vinden dog just när jag riggat klart, men sedan ökade den konstant tills 4,5 började kännas lite stort. Efter en kort fikapaus och upptining av fingrarna 😁 tänkte jag fortsätta men då kom stormen. Har aldrig varit med om nåt liknande, måste varit 25m/s. Regnet kändes som hagel.

  • irieman

    Medlem
    4 april, 2020 vid 18:56

    Fantastisk surfdag på Fågelöudde idag! 6.0 med bra tryck, sol och massor av folk på vattnet!

  • mrquality

    Medlem
    5 april, 2020 vid 10:51

    Igår blev 6.3 på Fudde, superbra dag. Vi var 20 gladare vindsurfare som fick sol vin och vatten.

  • electric

    Medlem
    6 april, 2020 vid 13:54

    Drar till Fituna nu; är där 14.30. Jag är inte helt säker på att vinden räcker, men chans finns. Och vädret i övrigt kan man inte klaga på 🙂 .
    F ö ska jag ändå byta koden till bommen (vilket alla med Passerkort Fituna fått info om). Så fr o m senare idag så är det bara medlemmar i Södertörns surfklubb (dvs betalat årets medlemsavgift) som har tillträde. (Det gäller iofs alltid, men ibland är det ju en och annan som varit där utan att ha erlagt årets medlemsavgift.).
    /Lars

  • karlklasen

    Medlem
    6 april, 2020 vid 20:52

    Gick det att köra på Fituna idag?

    Drar till Fituna nu; är där 14.30. Jag är inte helt säker på att vinden räcker, men chans finns. Och vädret i övrigt kan man inte klaga på 🙂 .

    F ö ska jag ändå byta koden till bommen (vilket alla med Passerkort Fituna fått info om). Så fr o m senare idag så är det bara medlemmar i Södertörns surfklubb (dvs betalat årets medlemsavgift) som har tillträde. (Det gäller iofs alltid, men ibland är det ju en och annan som varit där utan att ha erlagt årets medlemsavgift.).

    /Lars

  • electric

    Medlem
    6 april, 2020 vid 22:38

    Gick det att köra på Fituna idag?

    Drar till Fituna nu; är där 14.30. Jag är inte helt säker på att vinden räcker, men chans finns. Och vädret i övrigt kan man inte klaga på 🙂 .

    F ö ska jag ändå byta koden till bommen (vilket alla med Passerkort Fituna fått info om). Så fr o m senare idag så är det bara medlemmar i Södertörns surfklubb (dvs betalat årets medlemsavgift) som har tillträde. (Det gäller iofs alltid, men ibland är det ju en och annan som varit där utan att ha erlagt årets medlemsavgift.).

    /Lars

    Både ja och nej. För den som körde 7.2 gick det hyfsat, med planing större delen av tiden, medan de övriga ca 4 som var ute på vattnet mest fick guppa (åtminstone medan jag var där, 14.30-16.30, men om de stannade till kvällen så gick det säkert bättre; enligt vindmätaren ökade ju vinden). Jag och en till riggade inte ens (vi skyllde på att vi tillhör riskgruppen. Risk för att inte få plana alltså. Bland annat.).
    Men nu blev i alla fall koden till bomlåset bytt!
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    7 april, 2020 vid 18:11

    Funderar på typ Dalarö imorgon em, kan bli bra.

  • electric

    Medlem
    7 april, 2020 vid 18:52

    Jag siktar på Farstanäs, närmare för mig.
    /Lars

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    7 april, 2020 vid 19:04

    Igår blev 6.3 på Fudde, superbra dag. Vi var 20 gladare vindsurfare som fick sol vin och vatten.

    Jaha ja, så ni dricker vin när ni seglar. Trefligt!😁

  • electric

    Medlem
    8 april, 2020 vid 18:30

    Farstanäs blev riktigt bra idag! SV 8-10 mm/s. Det kördes 6.0-6.9. Och för en gång skull blev jag filmad – tack Jenz!
    /Lars

  • evert

    Medlem
    8 april, 2020 vid 18:46

    Farstanäs blev riktigt bra idag! SV 8-10 mm/s. Det kördes 6.0-6.9. Och för en gång skull blev jag filmad – tack Jenz!

    /Lars

    8-10 mm/s? Känns skönt att höra ändå när man inte kom ut idag. Måste varit en ekorre som virvlade runt i talltopparna.

  • irieman

    Medlem
    8 april, 2020 vid 19:52

    Blev bra på Dalarö också, kom lite sent så den bästa vinden hade varit men körde foil så det räckte bra ändå!

Sida 8 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.