Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • electric

    Medlem
    8 april, 2020 vid 23:58

    Farstanäs blev riktigt bra idag! SV 8-10 mm/s. Det kördes 6.0-6.9. Och för en gång skull blev jag filmad – tack Jenz!

    /Lars

    8-10 mm/s? Känns skönt att höra ändå när man inte kom ut idag. Måste varit en ekorre som virvlade runt i talltopparna.

    Haha! Mm!
    /Lars

  • gustav1980

    Medlem
    12 april, 2020 vid 18:20

    Den förrädiska stocken på Dalarö har idag fått sällskap av en röd boj, dvs ett spänningsmoment mindre i gippträningen framöver 🙂

  • karlklasen

    Medlem
    12 april, 2020 vid 18:43

    Lysande 👍👌🤙

    Den förrädiska stocken på Dalarö har idag fått sällskap av en röd boj, dvs ett spänningsmoment mindre i gippträningen framöver 🙂

  • electric

    Medlem
    12 april, 2020 vid 20:42

    Farstanäs gick av ordentligt idag (påskdagen). VSV, medelvind 11 m/s, i byarna upp till 19 m/s. Enormt byigt, i synnerhet när man skulle in till spoten – vilket framgår av denna film. Vi var 6 pers där.
    /Lars
    Filen var i ett format som Surfzone inte gillade, så jag lade upp den på Youtube istället. Kolla här: https://youtu.be/wkyiwMAtCvU

    • Detta svar ändrades 4 år sedan av  electric.

  • mrquality

    Medlem
    13 april, 2020 vid 07:55

    Igår blev 6.3 på Fudde, superbra dag. Vi var 20 gladare vindsurfare som fick sol vin och vatten.

    Jaha ja, så ni dricker vin när ni seglar. Trefligt!😁

    Alltid på vinter annars blir för kallt 🙂

  • mrquality

    Medlem
    13 april, 2020 vid 08:01

    Igår blev Dalarö, jag skulle bara prova min RS:X bräda, i början blåste inte så mycket men fick långa full planing till Aspon med min 8.5. Men kl. 14 kom värsta front och började blåsa som fan! Jag tror att vinden var över 13 m/s och var svårt bara hålla segel. Tur att jag hade en stor bräda där kunde bara stå på ahahah

  • evert

    Medlem
    13 april, 2020 vid 09:26

    Någon som tänkte åka till Torö idag? Vad jag minns så är det riktigt fint på nordliga vindar. Man kan utgå från Käringviken och segla in i “kiteviken” så det blir lite längre repor. Vill också minnas det är ett härligt svall där på nordligt.

  • irieman

    Medlem
    13 april, 2020 vid 18:52

    Blev kul på Torö. Hann bara med en timme typ, men 5.3 och vågis blev det! Vinden var lite upp och ner men bra ändå. Kul!

    • Detta svar ändrades 4 år sedan av  irieman.
  • callevader

    Medlem
    15 april, 2020 vid 12:26

    Blev kul på Torö. Hann bara med en timme typ, men 5.3 och vågis blev det! Vinden var lite upp och ner men bra ändå. Kul!

    Ja visst insidan på Torö är bra på nordligt, vid vilken tid var det du körde?
    Vi var också på väg till Torö men fastnade vid, Rangsta brygga, ett litet bortglömt NV-spot som levererade fantastiskt på annandag påsk. Körde överriggad 4.7 mellan kl 15-18. Det ligger söder om Fituna. Kan rekommenderas på hård NV.

  • irieman

    Medlem
    15 april, 2020 vid 13:54

    Blev kul på Torö. Hann bara med en timme typ, men 5.3 och vågis blev det! Vinden var lite upp och ner men bra ändå. Kul!

    Ja visst insidan på Torö är bra på nordligt, vid vilken tid var det du körde?

    Vi var också på väg till Torö men fastnade vid, Rangsta brygga, ett litet bortglömt NV-spot som levererade fantastiskt på annandag påsk. Körde överriggad 4.7 mellan kl 15-18. Det ligger söder om Fituna. Kan rekommenderas på hård NV.

    Kom väl i vattnet vid 13-tiden ungefär. Jo, Rangsta brygga har jag varit vid en gång men då var det inte tillräckligt med vind för att jag skulle hoppa i men det ser väldigt schysst ut och kan tänka mig att det är bra vid NV.

  • pete

    Medlem
    15 april, 2020 vid 15:48

    Blev kul på Torö. Hann bara med en timme typ, men 5.3 och vågis blev det! Vinden var lite upp och ner men bra ändå. Kul!

    Ja visst insidan på Torö är bra på nordligt, vid vilken tid var det du körde?

    Vi var också på väg till Torö men fastnade vid, Rangsta brygga, ett litet bortglömt NV-spot som levererade fantastiskt på annandag påsk. Körde överriggad 4.7 mellan kl 15-18. Det ligger söder om Fituna. Kan rekommenderas på hård NV.

    Rangsta kan ju vara rätt trevligt med en minisandstrand att utgå från och dessutom närmare än Torö, har för mig att det gärna får vara lite nord i nordvästen. Hör av dig (typ på Surfzone) nästa gång; jag orkade inte hela vägen ner till Torö i påsk 🙂

  • irieman

    Medlem
    16 april, 2020 vid 13:55

    Apropå Rangsta, borde väl funka bra imorgon fredag på em? Lär väl funka bra idag med men jag kommer nog inte loss idag?

  • pete

    Medlem
    16 april, 2020 vid 16:33

    Apropå Rangsta, borde väl funka bra imorgon fredag på em? Lär väl funka bra idag med men jag kommer nog inte loss idag?

    Absolut tänkbart! Men aningens klent befarar jag, det måste blåsa på rätt bra eftersom det ligger mycket land i vägen i den riktningen. Kan avvakta ny prognos 🙂

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 april, 2020 vid 20:40

    Tänkte köra AW imorgon. Vart ska ni surfa? Jag hade tänkt kanske Edsviken pga fungerar bra på NV men kan tänka mig köra på andra spot också.

  • irieman

    Medlem
    17 april, 2020 vid 14:18

    Hinner nog inte iväg idag tyvärr, får kolla upp vad helgen har att erbjuda istället. NO på söndag så Gålö kan bli bra. NNV imorgon så kanske Fågelöudde eller Sticklinge eller om man provar Rangsta.

Sida 9 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.