Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • ☆Stockholm 2018☆

    Publicerad av mrquality på 1 januari, 2018 vid 11:57

    Gott nytt år och god fortsättning på nya surf-året. Hoppas det bli ännu bättre än 2017 och att det bli lite surfare redan nästan helg 😀

    herr-pelegrin svarade 5 år, 1 månad sedan 71 Medlemmar · 740 Svar
  • 740 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 januari, 2018 vid 16:06

    ”Det gick fort det där”, sa den snygga tjejen till liraren hon träffat för kvällen.

    ”Ja, knu.la kan man ju”, sa liraren!😜

  • mrquality

    Medlem
    6 januari, 2018 vid 14:02

    Någon som har tänkt surfa imorgon? Lite kallt med verkar att det ska blåsa fint.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2018 vid 22:39

    Det var kaxigt i minusgrader! Vi som kör på hårt vatten kör sannolikt på Vallentunasjön eller Bredan, där Sverigecupens första vändan i STS o course ska avverkas.

  • mrquality

    Medlem
    7 januari, 2018 vid 10:57

    “best mode”!

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    7 januari, 2018 vid 17:38

    @Pelegrin:

    vet du vilka de var som körde regatta på (den frusna) Ullnasjön idag? brände en sväng till Arninge och såg minst 15 isjakter ute på mitten av sjön (+ möjligen ngn kitare, dock inga v-surfsegel…)

  • mrquality

    Medlem
    7 januari, 2018 vid 18:33

    Jesus var det blåste idag!!! Gick det bra fram till kl 13 sen var överriggad men min 8.4. Var på Brevik. @herr-pelegrin hoppas det gick bra för er med hårt vatten, jag kommer att surfa på vatten fram till den blir is istället 😊
    https://youtu.be/RTHHWf6BnmE

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 januari, 2018 vid 19:52

    Imponerande att trotsa kylan på vattnet! Det var ju lite speciellt med vinden idag! Kan tänka mig att Din 8.4 funkade fram till lunch? Vi var uppåt tio brädor på Vallentunasjön och hade en toppendag med bra tryck i vinden. Körde 7.5 fram till lunch men sedan gick den inte att hålla och jag klev ned till 4.6 efter kl 13 ungefär. Sporten har fått sig ett uppsving på senare år då några, bl a Vindsökarn, lagt ned krut på infokvällar och prova-på-dagar. Kul att se en och annan mindre van våga ge sig ut när det brallade!

    Sailortrash – DN har kört på Ullna ett tag. Brädorna har mest kört på bl Fysingen och Vallentunasjön. I dag kördes på Bredan, Vallentunasjön och Brunnby Vik. I morgon blir det säsongspremiär på Ältasjön som ligger med kärnis.

  • sundheden

    Medlem
    15 januari, 2018 vid 16:07

    Någon som ska ut imorgon?
    13 (22) vid Brevik/Åkersberga.
    Hela 2 grader varmt.

    Jag är lite sugen men vi har lite mycket på jobbet just nu + jag har bara några få komp-timmar kvar att ta ut.

  • sundheden

    Medlem
    15 januari, 2018 vid 21:40

    Jag och Dan Philips tar oss loss från jobbet. Jag är vid Brevik/Åkersberga vid 9-10 och Dan efter 11.

  • sundheden

    Medlem
    16 januari, 2018 vid 09:55

    Går ut med minsta jag har nu…
    4.2 och min FSW 94

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2018 vid 10:12

    Ha det så roligt Stefan!!!! Jag är hemma med feber tyvärr annars kunde kanske har tagit ledigt ett par timmar från jobbet 😑

  • sundheden

    Medlem
    16 januari, 2018 vid 15:58

    Det var öppen dörr i byarna med 4.2 men riktigt bra mellan.
    Vid 11-tiden ökade det ytterligare och 3.8 hade nog fungerat bra i byarna.
    Gick helt okej, är sjukt svårt för mig att jippa när det blåser så starkt men vände medvinds ett par gånger utan att falla i. Dan försökte sig på att segla 4.7 men var väldigt överriggad trots att han väger några kilo mer än mig.


  • sailortrash

    Medlem
    16 januari, 2018 vid 18:37

    Bra laddat Stefan, hatten av..

  • sundheden

    Medlem
    16 januari, 2018 vid 23:05

    Såg nu att Batman var på besök strax efter 06 uppe i Kapellskär.

  • sundheden

    Medlem
    25 januari, 2018 vid 12:18

    Helvete va fin vind det är idag + soligt och varmt.
    Synd jag har slut på komp-timmar… Slut på vardagssurf tills solen går ner sent igen.

    Vilka är ute på vattnet och speedar?

Sida 1 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.