Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • cottin

    Medlem
    4 juni, 2018 vid 18:24

    @smurfolle hur stora vågor och vilken nivå borde man vara på för Salnö? Är det som stenstranden och man har 2 försök på sig att sätta en vattenstart innan man krossas mot stenbumlingar? 🙂

  • evert

    Medlem
    4 juni, 2018 vid 18:41

    Aaah, själv måste jag jobba. Hade hellre krossats mot stenbumlingar.. Får väl kompensera med lite spinning på kvällen.. 🤥

  • sundheden

    Medlem
    4 juni, 2018 vid 18:42

    @smurfolle hur stora vågor och vilken nivå borde man vara på för Salnö? Är det som stenstranden och man har 2 försök på sig att sätta en vattenstart innan man krossas mot stenbumlingar? 🙂

    Hittade denna på youtube.
    https://youtu.be/gasI2Q_ryd8

    Svara på: ☆Stockholm 2018☆

  • smurfolle

    Medlem
    4 juni, 2018 vid 19:36

    Jag har bara kört på Salnö en gång och då var det 5.3 väder, imorn ser det ju ut att bli 4.2 – 5.0. Då va viken iaf ungefär som K-viken skulle jag säga, choppigt. Sen kan man kryssa ut till ett rev där det går ca 2m vågor. På styrbord kan man åka in o vända på helt platt vatten innanför en udde. Vändningen på barbord blir ute på långa stora havsvågor. Det finns inget shorebreak. Prognosen är ju lite säkrare på Salnö, minst 10/ms fram till 15.00. Slå mig en signal om du vill 0704151647

  • speedfreak

    Medlem
    4 juni, 2018 vid 22:23

    Funkar näsbypark imorgon?

    Nord är inte optimalt där men en nödlösning…
    På förmiddagen fram till 14-15 ser okej ut sen ska det blir en del väst i vinden.

    Tack, tänker nog prova där ändå och se om det är nåt. Kanske kan man rigga 7.0.

    Jag kommer också att testa Näsbypark, ibland kan det funka även när det är lite NV. Självklart är det inget kanontryck men det kan bli kul iaf. Vi ses imorgon EM om du är kvar.

  • mrquality

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 05:37

    Det blir Näsbypark för mig efter kl 18.00 med stor segel.

  • seasurf

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 05:55

    Var bra tryck i Rullsand igår och ser ut som att det kommer in vind hela dagen. Om man har koll på vissa stenar så är det öppet i övrigt, inget svårt beachbreak utan ett sandrev ett par 100 m ut i havet där Dalälvssanden deponeras. På NV blir det inte så stora vågor, kanske 1 – 1½ meter.
    Kan helt klart vara värt resan idag. Glöm inte fyra tior till vägbommen!!
    /Christer O

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 07:40

    😮

    Attachment Image
  • gustav1980

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 08:24

    Någon som kommer att köra idag, hyfsat bra tryck från nnv?
    Kan brofästet vid Lidingö fungera för stadsborna?

  • seasurf

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 08:59

    2018-06-05 kl 08:00

    Station: Eggegrund
    Vindriktning: Nordväst
    Vindhastighet: 14 m/s
    Byvindhastighet: 17 m/s
    Lufttemperatur: 8.4 °C

  • rozzy

    Medlem
    7 juni, 2018 vid 13:36

    Prognosen ser bra ut för Närlunda (Ekerö) idag tycker jag. 25 grader, västligt 6-14 m/s. Någon mer som tänker åka dit?

  • sailortrash

    Medlem
    7 juni, 2018 vid 19:41

    Dalarö var jackpot idag. 3 h med jämn vind över 10:an

  • gustav1980

    Medlem
    7 juni, 2018 vid 21:59

    Många glada gubbar på Fågelöudde i eftermiddag! Fullt tryck med segel som inte behövde vara större än 6.5! Hoppas på repris, snart!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    7 juni, 2018 vid 22:11

    Björkvik levererade en Sydvästlig och varm vind på drygt 10 m/s mellan 13 och 16. Fyra gubbar på vattnet. VILL HA MER NU!

  • mrquality

    Medlem
    8 juni, 2018 vid 10:58

    Igår blåste upp till 13 m/s på Fågelöudde runt 17 toden. Det var inte min bästa dag på vatten med den ny position på stroppar men det var ändå 23km på vatten

Sida 12 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.