Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • ben_go

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 10:15

    Jag och Peter funderar på att åka till Skälåker i eftermiddag.
    Är det några fler som funderar på att åka dit?
    Verkar/hoppas det kan vara tillräcklig nordost.

    Hörs, Claes

    Lutar åt det för min del också 🙂

  • jiveman

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 10:26

    Kul.
    Siktar på vara där 13.

    Syns

  • irieman

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 10:38

    Jag tänkte också dra dit, ska ner och packa bilen nu.

  • sundheden

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 10:50

    Känner mig typ bakis från gårdagens sjöslag… Så trött är jag… Underbart! 😀 haha

    Blidö/Bromskär 30 juni… Jag hade vansinnigt flyt med färjorna på väg ut så det tog endast 1h21min att köra dit.
    Vi vart 3 som surfade på plats.
    Kom dit ganska sent på FM men började med 45-60 minuter med fint drag i 6.5, väldigt jämn vind! Började öka och riggade mitt 5.5 och bytte till FSW 94 men efter 2 vändor fick jag genast rigga om till 4.7.
    Tidvis kändes även den för stor men fick några timmar perfekt 4.7 fram till 18.30 sen avtog det och det var dags att fundera på att hinna med sista båtarna till fastlandet.

    Det var bästa surfet med små prylar sen Bonaire och var sjukt nära planings-gipp några gånger dvs. blev aldrig stopp i gippen och 1/4 av brädan var fortfarande i plan. 🙏

  • speedfreak

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 11:05

    Är det någon som är ute eller tror det kan vara tillräckligt någonstans i norrort? Känns som det fläktar bra i träden men prognosen ser ju lite på gränsen ut.

  • sundheden

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 11:36

    Är det någon som är ute eller tror det kan vara tillräckligt någonstans i norrort? Känns som det fläktar bra i träden men prognosen ser ju lite på gränsen ut.

    Vindmätaren vid Frihamnen visar byvind på 9.1 och medelvind på 6.1 Nord just nu och Lagnögrund ungefär samma.
    http://vivadisplay.sjofartsverket.se/#station=140
    http://vivadisplay.sjofartsverket.se/#station=62

    Svara på: ☆Stockholm 2018☆

  • levieux

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 13:13

    Är det Sticklingebadet som gäller idag också?
    Sugen på att prova där.

  • sailortrash

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 18:26

    @ Stefan/Sundheden:

    Hur planar man med 1/4 del av brädan?!?

    Själv börjar jag bli lite trött efter tredje dagen med 5.3 på öland. får se om jag orkar imorrn, vinden tar aldrig slut här….

    Fullplansgippen lyser med sin frånvaro…allt väl fram till att man ska få andra handen på seglet.

    Några raciga slag sätter jag dock 😜

  • compact

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 20:07

    Några bilder från Skälåker.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 21:21

    Var också på Skälåker, grymt mycket på och av! Körde 6.0 och det var fulltryck och mer än det stundtals och sen totalt noll andra stunder. Men blev ändå en hel del surf, så en bra dag!

  • speedfreak

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 22:00

    Även näsa äng bjöd på fin surf idag. Relativt bra tryck och en hel del segel trots att smhis prognos inte lovade så mycket. Kanske testar även imorgon fm om det ser ut att finnas någon vind kvar.

  • cottin

    Medlem
    1 juli, 2018 vid 22:34

    @compact Är Skälåker samma sak som Gålö? Tycker inte jag känner igen bilderna.

    Jag missade idag men tänkte testa Gålö imorrn om vind mätarna inte är för negativa. Är förhoppningsvis där kring 11

  • speedfreak

    Medlem
    2 juli, 2018 vid 08:34

    Testar Näsa idag igen ser ut att kunna bli fint nu på förmiddagen. Är där vid tio.

  • sailortrash

    Medlem
    2 juli, 2018 vid 08:56

    @compact Är Skälåker samma sak som Gålö? Tycker inte jag känner igen bilderna.

    Jag missade idag men tänkte testa Gålö imorrn om vind mätarna inte är för negativa. Är förhoppningsvis där kring 11

    Japp det är samma. Skälåkersviken heter den på SMHI

  • compact

    Medlem
    2 juli, 2018 vid 09:30

    @compact Är Skälåker samma sak som Gålö? Tycker inte jag känner igen bilderna.

    Jag missade idag men tänkte testa Gålö imorrn om vind mätarna inte är för negativa. Är förhoppningsvis där kring 11

    Ja, stämmer Heter Gålö havsbad officiellt.. Fiinns Oxnö/Gålö också som funkar på SO.

Sida 21 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.