Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • evert

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 15:21

    Iofs, på fredag kan man få känna på alla vindriktningar på Torö, från sydöst till sydväst, så vet man vad man föredrar efter det! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 18:27

    Onsdag blev ok mellan 15 och 17.30 i södra. Blev överbryggad med 7.5 efter någon timme och planade sedan med 5.5. Dock väldigt byigt och mycket vrid i sydvinden med frånlandsvind.

    • Detta svar ändrades 5 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • mikaels

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 20:43

    Torsdag ser ju lite sämre ut, men om prognosen håller, vad tror ni om upplägget Björkvik eller fituna på fredag och Torö innan kl 14 på lör? Ser det är mer sydväst på lör, kan vara mer värt att åka till kärringviken då? 🤔

    Funderar också på att ta en semesterdag på fredag och köra Björkvik, vågar man hoppas att prognosen håller, tro?

  • sundheden

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 21:46

    Körde Brevik/Åkersberga efter jobbet. På vattnet vid 16 kanske.
    Det var så vansinnigt byigt, klart oljämnaste vinden i år. Choppen var ett kapitel för sig också. 😳

  • electric

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 22:17

    Rapport från Fituna onsdag: Det blev en mycket bra dag! Före kl 15 var det typ 8 m/s i medel och 10 i byarna. De flesta hade riggat kring 7 kvm vilket var lagom för dem. Men jag som är lättviktare hade riggat 5.0 vilket tyvärr var för lite. Så jag riggade om till större. Men det var onödigt, ty när jag var klar började vinden öka gradvis (helt enligt prognos!) så från ca kl 15.30 var det bara att köra vidare med 5.0-an. Hur bra som helst – och vinden höll i sig; ja t.o.m. ökade! Vid 17-tiden visade vindmätaren kring 9 i medel och 14 i byarna! Och då var det säkert ännu mer ute på fjärden. Nu funkade det att köra med så lite som 4.7 (men vissa personer klarade ändå av att köra vidare med 7+!). När jag drog därifrån ca kl 19 var det fortfarande bra vind – och några pers fortfarande ute på fjärden! Totalt under dagen gissar jag på kring 25 personer där.
    /Lars

  • rozzy

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 22:42

    Fredag ser riktigt lovande ut. Är det fortfarande lås och membrers only för att få segla i Fituna?

    Rapport från Fituna onsdag: Det blev en mycket bra dag! Före kl 15 var det typ 8 m/s i medel och 10 i byarna. De flesta hade riggat kring 7 kvm vilket var lagom för dem. Men jag som är lättviktare hade riggat 5.0 vilket tyvärr var för lite. Så jag riggade om till större. Men det var onödigt, ty när jag var klar började vinden öka gradvis (helt enligt prognos!) så från ca kl 15.30 var det bara att köra vidare med 5.0-an. Hur bra som helst – och vinden höll i sig; ja t.o.m. ökade! Vid 17-tiden visade vindmätaren kring 9 i medel och 14 i byarna! Och då var det säkert ännu mer ute på fjärden. Nu funkade det att köra med så lite som 4.7 (men vissa personer klarade ändå av att köra vidare med 7+!). När jag drog därifrån ca kl 19 var det fortfarande bra vind – och några pers fortfarande ute på fjärden! Totalt under dagen gissar jag på kring 25 personer där.
    /Lars

  • electric

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 01:32

    Ja, man måste vara medlem i Södertörns surfklubb för access. Orsaken är vår överenskommelse med markägaren. Kolla info om medlemskap + access på sodertornsurf.se.
    /Lars.

    Fredag ser riktigt lovande ut. Är det fortfarande lås och membrers only för att få segla i Fituna?

    • Detta svar ändrades 5 år, 8 månader sedan av  electric.
  • gustav1980

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 08:06

    Torö fick också vind igår 🙂 5.3 segling med enkla surfvågor närmast land. Ganska stökigt på sina ställen och delvis trångt pga kajtare, andra vindsurfare, badande barn och vågsurfare.
    Nu hoppas vi på fredaglördag 🙂

  • sundheden

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 09:12

    Ang. medlemskap vid Södertörns surfklubb så är det väldigt billigt och väldigt snabb handläggningstid.
    Klart värt även om man nu till och med bara skulle besöka spoten en enda gång. 🙂

  • olas

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 09:57

    Någon som ska till Kapellskär på Lördag?
    Prognosen säger VSV
    Funkar det där eller är det för mycket västligt för att vara optimalt?

    Ola

  • sundheden

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 13:26

    Någon som ska till Kapellskär på Lördag?
    Prognosen säger VSV
    Funkar det där eller är det för mycket västligt för att vara optimalt?

    Ola

    Ska man segla i de trakterna är sandtungan att föredra på SV-VSV.
    Vagn att dra grejerna på är ett måste eftersom det är ca.500 meters promenad från parkeringen.
    Väl ute på sandtungan är det väldigt fint men se upp för grynnor närmast land.

    >> Karta <<

  • olas

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 15:40

    Vad är bättre?

    Grynnor och bära 500 meter låter inte som “bättre”

    Ola

  • olas

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 15:41

    Och tack för feedback

  • evert

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 07:50

    Tror ni fituna funkar idag? Ser ut som vinden vrider under dagen så fönstret för bra surf blir ganska litet. Någon annan spot som passar bättre?

  • pete

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 08:53

    Enligt proggen borde Fituna funka bra med smågrejor fram till kl 15-16 då det ska bli för mkt väst men än (kl 8:45) har det inte kommit igång (fortfarande nog för mkt ost). Jag tror ändå jag satsar på Fituna om en stund. Kanske Torö är ett bättre val om man segla lite senare på dan.

Sida 26 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.