Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • labbe

    Medlem
    19 augusti, 2018 vid 11:50

    Närlunda riggar 5;7, gässar hyffsat

  • sundheden

    Medlem
    19 augusti, 2018 vid 17:35

    Igår lördag 18/8 körde jag med 7.5 så det var fullt ös från start vid Dalarö. Var upp i 27.42 knop. När öket kom vid 17 orkade jag inte rigga om så det var bara att hålla i. Synd min gps strulade så fick ingen mätning då.
    Räknade till ca.25 vindsurfare och 1400 kitesurfare på vattnet.

    Idag söndag 19/8 blev det nån timme vid Fudde, tog en ordentlig sovmorgon. Fullt ös med 8.6an tills vinden la sig.
    Räknade till 30 segel på vattnet och några till på land. Bra aktivitet och massvis med glada miner! =)

  • labbe

    Medlem
    19 augusti, 2018 vid 17:48

    Närlunda funkade hyffsat med 5:7 & 96l första timmarna, blev lite mycket guppa efter ett tag, riggade 6:7 & 122l fick några bra repor men även en del guppa

  • rozzy

    Medlem
    19 augusti, 2018 vid 20:35

    Fin dag, speciellt på fm och tidiga em, sedan mojnade det ju markant.
    Körde ju 7.4 och 115l som var perfekt initialt. Extra roligt sedan att jag fick låna och testa foil. Roligt var det och kommer absolut skaffa en rigg.
    Kul att se flera kända ansikten där som vanligt 🙂

    Närlunda funkade hyffsat med 5:7 & 96l första timmarna, blev lite mycket guppa efter ett tag, riggade 6:7 & 122l fick några bra repor men även en del guppa

  • evert

    Medlem
    20 augusti, 2018 vid 18:51

    Onsdag em ser lovande ut för Torö eller kanske fituna! 😀

  • electric

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 01:00

    Onsdag em ser lovande ut för Torö eller kanske fituna! 😀

    Instämmer! Och på torsdag och fredag ser det lovande ut för Farstanäs för oss som (också) är med i SWC (Södertälje Windsurfing Club) …
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 10:34

    TISDAG – Vinden i södra håller ungefär samma styrka som vindmätaren i Nynäs. Den bottnar runt 4-5 m/s och toppar runt 6-8 m/s. Solen skiner och proggen ligger på 5-12 på NV under hela dagen.

  • ludvig_hansson

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 11:12

    Hej!
    Var ligger “södra”?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 13:26

    Runt Muskö. Denna gång Horsfjärden. Fullt tryck i 7.5 efter vindökningen. Läge för 6.5. Absolut värt att ge sig ut på em om det håller i sig!👍

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 16:46

    Vinden la sig tyvärr på eftermiddagen men innan dess var det planing med 5.5.

  • electric

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 12:25

    Jag drar till Fituna nu, är där kl 13. Inte hundra på att vind & riktning räcker, men tar ändå chansen.
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 12:28

    Jag funderar på Dalarö eller Björkvik ikväll, är lite för långt till Fituna för att hinna idag tror jag.

  • surfmats

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 12:36

    Hoppas komma iväg till Dalarö runt 16.00, ser redan lovande ut och prognosen indikerar ökande 🙂

    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 13:22

    Hm, hade hoppats på Fituna i em men vinden ser minst sagt skum ut där just nu: verkar ha vridit från schysst sydvind till rak klen väst för en timme sen – vad hände där..? Fituna har ju överraskat positivt många gånger förr, men nu vågar jag inte chansa med så kort tidsmarginal – får bli Dalarö strax… Om nån är på plats på endera stället, lagg gärna en rapport.
    Ses!
    /Peter

  • electric

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 13:35

    Hm, hade hoppats på Fituna i em men vinden ser minst sagt skum ut där just nu: verkar ha vridit från schysst sydvind till rak klen väst för en timme sen – vad hände där..? Fituna har ju överraskat positivt många gånger förr, men nu vågar jag inte chansa med så kort tidsmarginal – får bli Dalarö strax… Om nån är på plats på endera stället, lagg gärna en rapport.
    Ses!
    /Peter

    Du gör nog rätt som väljer Dalarö. Själv kom jag inte så långt som till Fituna. Vände när jag kommit halvvägs pga att flagor, vindmätare etc indikerade såväl nästan väst som inte så stark vind. Efter lunch tar jag ny ställning (kanske blir det Farstanäs, där iaf riktningen kommer att funka hur det än blir).
    /Lars

Sida 30 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.