Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • sundheden

    Medlem
    30 november, 2018 vid 23:47

    Håller på att packa nu.
    Kanske drar till Torö, Kärringviken också. Dålig respons från många via FB bl.a.
    Många som gått i ide för säsongen.

  • sundheden

    Medlem
    1 december, 2018 vid 08:37

    Det kommer nog att vara väldigt mycket människor på plats idag vid Torö, det är ju kona wave classic idag.

  • isaac

    Medlem
    1 december, 2018 vid 08:51

    Dalarö nu. Rejält regnigt men fin vind. Riggar 4.7.

    Edit: 4.7 var för litet. Testar 5.3 istället och hoppas det ökar igen.

    • Detta svar ändrades 5 år, 4 månader sedan av  isaac.
  • sundheden

    Medlem
    1 december, 2018 vid 19:12

    Jag och två till körde Torö, Kärringviken.
    4.7 var riktigt bra, sydlig vind med något ost. Vred in fina vågor så som jag bara hört talas om innan, 25-30 meter mellan vågorna, platt mellan, 0.5-1.5 meter höga på sina håll om man räknar dal till topp.
    En av de mer säkra grabbarna var i extas efter ha hittat riktigt fina vågor vid ön i höjd med skylten för el-kabel. Slashade vågorna med fina toppvändningar.

    Själv kämpade jag med krampande underarmar, bytte från Dakine Mittens till Mystic open-palm, funkade bra och blev inte så värst mycket kallare. 3 grader luft, 5 grader vatten.





  • karlklasen

    Medlem
    1 december, 2018 vid 22:10

    Snygg bräda! 103l?

  • sundheden

    Medlem
    2 december, 2018 vid 00:35

    Snygg bräda! 103l?

    Ja den ser ut som en isglass 😅
    94 liter.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    2 december, 2018 vid 19:47

    Bra ladd i denna temp. Sist jag badade var i mitten oktober nere i varberg, det var ok då…men kallt om händerna (med stängda vantar…)

    men det har ju vart 7-8 grader i december (i luften) förr, så man ska ju inte tappa hoppet än =)

  • andre_maca

    Medlem
    3 december, 2018 vid 22:37

    Plötsligt händer det 💨🌊😉.
    K-viken var riktigt trevlig på morgon/fm med en hel del fina knölar. Kogulskär bjöd sen upp till riktig dans lagom när viken tunnade ur 🙏.

    Kul att se så många tävlande longboard surfers i viken 🤙🏻
    Hatten av för att det delades ut gratis Longboard lager och Kona wave i samband med surftävlingarna. Satt fint till after-surfet 😜

  • karlklasen

    Medlem
    4 december, 2018 vid 08:58

    NV imorgon förmiddag. Någon som tror det blir körbart någonstans?

  • sundheden

    Medlem
    5 december, 2018 vid 19:02

    Tyvärr så är säsongen över för mig.
    Efter lördagens session så började för ganska ont i mitt högra knä vilket bara blir värre och värre. Idag lyckades jag få tid hos en ortoped som kunde undersöka knät och scanna det ultraljud och kunde konstatera att jag har en spricka i mitt ledband men som tur var så har det inte gått av helt men från och med nu och tre fyra månader framåt får jag inte lägga någon hög belastning på ledbandet.
    Synd för jag hade verkligen tänkt att vindsurfa fram tills isen ligger.
    Men om något så är det ändå ”rätt” tid nu att skada sig.

    Nu är det bara ladda om och köra rehab och så hoppas jag att jag kan vindsurfa på någon karibisk ö om några månader.

  • mexi_

    Medlem
    5 december, 2018 vid 21:21

    Usch, låter inget vidare!
    Krya på!

  • irieman

    Medlem
    8 december, 2018 vid 10:36

    Någon som drar till Torö imorgon söndag fm?

  • sailortrash

    Medlem
    8 december, 2018 vid 13:29

    @stefan

    Det kommer lösa sig. Vindsurf är snällt mot knäna (om du inte extrem freestylar). Jag har haft, och har fortfarande, ont i vänster knä och det är sällan ngt problem tycker jag. När jag får problem är det alltid pga av ngt annat jag gör (squats ör värst)

  • mrquality

    Medlem
    8 december, 2018 vid 14:37

    Tyvärr så är säsongen över för mig.

    Efter lördagens session så började för ganska ont i mitt högra knä vilket bara blir värre och värre. Idag lyckades jag få tid hos en ortoped som kunde undersöka knät och scanna det ultraljud och kunde konstatera att jag har en spricka i mitt ledband men som tur var så har det inte gått av helt men från och med nu och tre fyra månader framåt får jag inte lägga någon hög belastning på ledbandet.

    Synd för jag hade verkligen tänkt att vindsurfa fram tills isen ligger.

    Men om något så är det ändå ”rätt” tid nu att skada sig.

    Nu är det bara ladda om och köra rehab och så hoppas jag att jag kan vindsurfa på någon karibisk ö om några månader.

    Du kommer att blir igån igen snart, ofta med rehabilitering kör man övningar som
    är specifik för att knä ska blir bättre en tidigare.

  • sundheden

    Medlem
    8 december, 2018 vid 14:40

    Tack grabbar!

    Ja det löser sig… på måndag kör jag igång rehab. Tydligen så har killen som ska hjälpa mig varit sjukgymnast åt Svenska skidlandslaget och var med vid vinter-OS 2014 bl.a. Känns bra. 🙂

Sida 48 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.