Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • cottin

    Medlem
    15 maj, 2018 vid 07:28

    Gålö har funkat bra på NO dem gånger jag varit där. Är mer byigt där än typ NV i kärringviken men om man orkar ta lite höjd blir det bättre. När man vänder vid stranden är det plattvatten så där tränar man gippar, när man vänder utåt är det chop så då slår man om man har stor bräda för att minska antalet vattenstarter✌️
    Dock oklart om man fortfarande kan parkera där uppe nu, någon som har koll om stugsässongen är börjat?

  • mrquality

    Medlem
    15 maj, 2018 vid 20:26

    Lite video från Gålö från i måndags i väntan på mer vind. Körde 5.9, 120 l slalombräda och planade nästan hela tiden mellan 14-17.

    <iframe src=”https://www.youtube.com/embed/CicDjYFj1-4?feature=oembed&wmode=opaque&showinfo=0″ style=”border: none” allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen=”” name=”fitvid0″></iframe>

    Fin video Cottin! Blåste bara 6-7 m/s? Jag minns det att det var upp till 9 i byarna men jag hade ignen vindmätare.

    Svara på: ☆Stockholm 2018☆

  • mrquality

    Medlem
    15 maj, 2018 vid 20:31

    Proggen ser ut bra från torsdag till söndag, jag kör torsdag efter jobbet på Näsaäng. Det kommer att blir en överriggad dag för mig, efter att jag väntade vinden på Öland 4 dagar i rad. Nu är jag sugen och taggad 😎

  • smurfolle

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 05:50

    Jag tänkte testa Salnö/Väddö torsdag och fredag, tänkte ev stanna över natten tor-fre.. Är det nån som är på?

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 09:16

    Hej

    Öland var tyvärr vindfattig katastrof, men ändå bra stämning på Haga =)

    jag funderar på norra ljusterö tors eftermiddag, tänkte testa en ny spot – kroksfjärden vid västra lagnö..

    ngn som vill hänga med? borde vara bra mkt bättre än Näsa äng.

    Tycker vinden ligger lite för mkt på Nord-nord väst för att chansa på Gålö

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 10:34

    Många bud om seglingsbara platser blir det när riktningen ligger nära Nord. De flesta rätt kassa tyvärr, i.a.f i Stockholms närområde. Blir det NNV testar jag nog i ren desperation Mjölkudden vid Baggensfj. Seglade “ofta” där på 80-talet! Vill minnas att det funkade o.k för freeride.

  • ride76

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 10:41

    Ledig Fredag funderar på salnö/väddö aldrig varit där. Åker tidigt i så fall.

  • evert

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 12:08

    Brukar inte Torö funka bra på nordliga vindar? Eller krävs det mer vindstyrka när det blir vind från inlandet.

    Väddö kunde vara intressant att testa, men det blir 3 h i bilen på fredagen då.. Någon som vet ngt om den spot:en?

  • smurfolle

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 16:12

    Torös prognos ser lite svag ut tyvärr.. Jag åker upp till Väddö imorgon bitti hursomhelst, har plats i bilen för en person+material om nån vill haka. Har inte provat stället förut men hoppas på små vågor. På kartan ser bukten ganska skyddad ut och det blir ju pålandsvind så känns ganska säkert.

  • sundheden

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 18:36

    Eftersom jag jobbar till kl.17 på både torsdag och fredag så siktar jag på Näsaäng som går fort att ta sig till.

  • sailortrash

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 19:12

    Plan b för min del är Ytterby brygga (resarö mitt emot Brevik). Trälhavet kan va rätt bra på nord

  • electric

    Medlem
    16 maj, 2018 vid 23:57

    Sandvikens brygga kan ju bli bra torsdag-fredag (början av kallfronter brukar ge mest vind så av dessa blir nog torsdagen bäst). Jag hoppas komma iväg dit på torsdag e.m (det blir isf min senaste säsongspremiär någonsin …).
    /Lars

  • evert

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 07:03

    Återkoppla gärna hur det var idag på de olika ställena! Om vinden håller i sig surfar jag imorgon fredag på dagen.

    Ser ut att blåsa rejält just nu! 😊
    Ha så kul ni som ska ut!

  • cottin

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 08:10

    Vad svårt detta blev… Jag har 2 brädor under lagning så har bara en stor lättvindsbräda kvar och är inte motiverad att åka så långt.

    Jag har googlat mig till Trinntorpsviken har något kommentarer om den? Kommer jag vara ensam och trängas med badgäster där? 🙂

    Annars om man åker till Gålö vid lunch dagen, kommer det vara några kitare där eller är man helt själv tror ni?

    @mrquality du kanske har rätt, det blåste mer än 6-7, speciellt ut mot ön.

  • jiveman

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 09:20

    Jag och Johan seglar vid mjölkudden (Baggensfjärden) från kl.12.
    /Claes

Sida 7 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.