Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 10:26

    Vad svårt detta blev… Jag har 2 brädor under lagning så har bara en stor lättvindsbräda kvar och är inte motiverad att åka så långt.

    Jag har googlat mig till Trinntorpsviken har något kommentarer om den? Kommer jag vara ensam och trängas med badgäster där? 🙂

    Annars om man åker till Gålö vid lunch dagen, kommer det vara några kitare där eller är man helt själv tror ni?

    @mrquality du kanske har rätt, det blåste mer än 6-7, speciellt ut mot ön.

    Jag och Jiveman åker till Mjölkudden. Där om en timme.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 11:18

    Glöm Mjölkudden! Ingen vind p.g.a rak Nord.

  • electric

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 14:59

    Inte heller Sandvikens brygga funkade. Av nån anledning var det inte vind tillräckligt, det gick bara enstaka gäss. Antagligen var det bättre tidigare mitt på dagen; sedan dess har vinden gradvis minskat. Så det blev inte säsongspremiär nu heller 🙁 .
    /Lars

    • Detta svar ändrades 5 år, 11 månader sedan av  electric.
  • hessu

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 19:53

    Jag kör säsongspremiär på Gålö i morgon bitti.Lyckades få ledigt från jobbet för att vindsurfa.Kanske för att chefen slipper lyssna på tjatet om vindprognoser och längtan till årets första vindsurf.Aloha.

  • smurfolle

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 21:33

    Salnö Väddö va fint idag, körde 5.3 mest , sen körde jag överriggad 6 när vinden mojna ngt. Vi va dryga 10 pers ute. Man får bära en ganska go bit så kan rekommendera vagn om det är nån som kommer upp imorgon. I viken är det litet chop, sen när man kommer ut är det 1,5 -2 m vågor. Kör igen imorn fm också.

  • sundheden

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 00:02

    Blev 2tim 40min med 114 Futuran och 8.6 efter jobbet idag vid Näsaäng, dvs. Stora Värtan.
    Vansinnigt byigt men ändå kul. Vinden låg rakt på nord och kändes nästan som den kom aningen från väst till och med… Inte optimalt men annan nord-spot hinner jag inte med efter jobbet. =)

    Ni som var på Salnö förstår jag hade bra tryck idag, jag följde vindmätarna där uppe… Såg riktigt fint ut! =)

  • cottin

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 08:09

    Aloha @hessu, kan man få en vindrapport från Gålö? 😁

  • evert

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 09:05

    Jag testar askrike/sticklinge på Lidingö strax efter kl 10. Vill testa mitt nya 7,2! 😬

  • evert

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 10:43

    Här i sticklinge ser det ut att blåsa på, nästan så 7,2 blir för stort. Får återkomma! 😊

  • evert

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 11:31

    Får nog tänka om och ta 6.0.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 12:12

    Fredag kl 12.00 – Det har sett bra ut hela förmiddagen och gässar lätt i södra innerskärgården på N.

  • sailortrash

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 16:07

    Gålö har slut på vind

  • mrquality

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 16:08

    Vinden på Öland var inte så bra men igår jag levererade 110%. Range för min Starboard Go ökar hela tiden 😂😂😂Känns det som att köra en slalom bräda.
    https://youtu.be/oXNahVC8rZ0

  • evert

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 17:27

    Askrike var bra idag, vinden var initialt lite svagare än vi trott så 7,2 hade funkat, men sen blåste det på nån timme, superhärligt svältfödd som man är! Minns inte när man surfade i sol och värme sist – om jag inte räknar med de 20 minuter jag fick på Öland! 😆
    Hoppas ni andra fick en fin dag med!

  • hessu

    Medlem
    18 maj, 2018 vid 17:57

    Anlände till Gålö runt 09.00.Till och från byigt fram till 12 ungefär.Körde 7,2 segel med en 145l bräda.Några planingar fick man men mestadels guppande.Fin dag i solen iaf.Nån som vet varför det gick och plana nästan rakt mot vinden “upwind”med vänster fot fram men när jag har höger foten fram så gick det knappt att plana downwind?

Sida 8 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.