Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 14-17 m/s + Ekeviken = :D

• 14-17 m/s + Ekeviken = :D

Publicerad av calle_kuling på 3 april, 2003 vid 19:40

Blir nog ”nya pozo” på lördag! laugh.gif Kommer nog filma också.. planerar en dubbel framåt till att börja med.. (har inte satt enkel framåt än grin.gif ). Hoppas vågorna bygger på några meter så man kan göra en superman också! cool.gif

tabi svarade 22 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • tabi

Medlem
    3 april, 2003 vid 19:50

säger bara lycka till…! du lär behöva det! tongue.gif

• calle_b

Medlem
    3 april, 2003 vid 21:01

Du får spara lite vind till mej när jag kommer ner i maj!
    Om det är nordligt så kan du kanske dra ut till fårö/Sudersand? Förmodligen galet ös uppemot fågelön där….
    FY FAN VA JAG LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• calle_kuling

Medlem
    3 april, 2003 vid 23:33

Ekeviken på Fårö lär locka fett!! Har aldrig surfat där, så det ska bli kul att känna på den äkta varan, kan tänka mig att surfet där har en annan dimension än vad jag är van vid, (sätts Landsortsdjupet på 400 m i gungning så?)!

När du kommer Calle_B blir det ös kan jag lova! Tror detta år kommer bli bästa sur-fåret.. su .. surf-året i mannaminne! Känns bara så helt enkelt !! Ska få påökt i familjen när wiseguy kommer om några veckor.. (Rap Jet 6.2 lär få fart på magen)!! laugh.gif

• calle_b

Medlem
    4 april, 2003 vid 09:24

Fan va trevligt! Jag ligger med ungefär samma känsla i magen.
    Känner mej hur laddad som helst inför den säsongen!
    Hur trevligt som helst. Berätta gärna hur det är ifall du surfat! (BILDER)!!!!!!!!

Ha d gott o lycka till!

• wiseguy

Medlem
    4 april, 2003 vid 11:11

Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång, och att vädret blir lite njutbart iaf. Hade själv tänkt inviga säsongen på lördag men det får nog vänta.. vill ha det lite varmare!! Om påsken bjuder på vackrare och varmare väder kommer jag nog däremot över med de försenade julklapparna!!

• calle_kuling

Medlem
    4 april, 2003 vid 15:17

Om det blir för kallt och risigt väder blir det nog inte fårö ändå .. Men jävlar va kul det vore om det blev hyfsat väder! Tror nog att jag hur som helst surfar, om inte Ajkesvik (Ekeviken) så Kallbadhuset eller lite ”nårrut”.. Se så fin bild jag ”hittade” grin.gif

• lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 15:40

Här är en kul länk för Kuling-Kalle på Gotland. Ska blåsa konstant i 7 dagar, nordligt så det kan ju iofs bli lite kallt…
    Skrolla ner i övre rutan och klicka tiderna på ”10m Wind (Mitteleur.)”:
    http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

• tabi

Medlem
    4 april, 2003 vid 16:13

ljuvlig bild.. äntligen blir det surfa!!!!

• calle_kuling

Medlem
    4 april, 2003 vid 16:25

Det var en bra länk! Dock lite svårt att tyda hastigheterna, men på ett ungefär motsvarar gult och hårdare vind 4.0 segling eller?! Behöver nog minst 11 m/s för 4.0! Hoppas vinden inte blir för ostlig bara..

Just nu är det sommar här igen. Men hoppas det blir lite kallare snart, det är ju för trist med denna värme och sol! wink.gif

• tabi

Medlem
    4 april, 2003 vid 17:19

fattar inte va siffrorna betyder….! confused.gif
    allt där uppe asså…
    efter 10m Wind (Mitteleur.)….
    vad betyder alla siffror där?

• lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 17:31

De betyder antal timmar från nu. 24 betyder alltså vinden om ett dygn. Du ser också tiden i övre delen av bilderna.

• tabi

Medlem
    4 april, 2003 vid 17:38

jaha…. det va nåt sånt jag anade…! laugh.gif
    brukar dessa prognoser stämma eller?
    fast det är ju inget kul… om jag vill ut om två timmar så vet jag ju inte hur mycket det blåser ju! frown.gif

• lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 17:51

Det är en ganska ny länk för mej så jag vet inte hur bra det stämmer. Har dock varit hyfsat de senaste veckorna, men som med alla långtidsprognoser kan det säkert bli helt åt h-e…
    Du kanske kan hitta nån webb-vindmätare i närheten..?

• tabi

Medlem
    4 april, 2003 vid 18:03

ja, lång tid lär ju va bra svåra att förutse… men korttids lär ju funka!? smirk.gif lite konstigt sätt att visa det tycker jag… 6 12 18 tim osv…
    webb-vindmätare i närheten av vad menar du?? confused.gif

• lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 18:12

Ja, det är ju lurigt att leta upp bilden för en tid en speciell dag på det viset…Men man får väl prova sej fram.

Det kanske finns någon vindmätare/webbkamera på internet som du kan kolla vinden på i närheten av ditt surfspot menar jag…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 14-17 m/s + Ekeviken = :D

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.