Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 250 meter lång pir i Askims-viken

  • the_novice

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 14:34

    Synd att sabba göteborgs bästa surfställe på S-SW. 🙁
    Den gamla bryggan var ju inte alls så lång vad jag kan komma ihåg…

  • hakuna

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 14:58

    Frågan är var den hamnar och om det inte är så att man kan promenera med grejerna ända ut till “brytet”?

    Niclas

  • planing

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 16:30

    En brygga låter väl utmärkt? Vad är problemet med att surfa 50-100 meter längre ut? Den där strandpromenaden i decimeterdjupt vatten är inte så viktig för mig…

  • planing

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 16:35

    http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2253118-askim-far-mycket-langre-badpir

    Den ska ju t.o.m. utrustas med två riggdäck! Eh, soldäck stod det visst…

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 21:32

    Låter som ett dåligt aprilskämt i mina öron. Säkert trevligt för de som bara badar, men det förstör för oss andra övriga säsongen. Visst, de flesta brukar ändå köra längre ut, men kitar man skulle åtminstone jag velat ha möjlighet att köra längre in. 259 meter rakt ut i google earth… bedöm själva men det är en j**la sträcka och med badande så långt ut blir det säkert nya restrektioner för vattensport i viken… det skulle väl inte förvåna iaf.

  • k-caesar

    Medlem
    22 januari, 2014 vid 22:05

    Det var längesen jag körde i Askimsviken men då har jag alltid kört längre ut än piren ser ut att bli.

    Och för kitare är den väl grym att hoppa över? 🙂

    /Klas

  • robin

    Medlem
    23 januari, 2014 vid 11:27

    Lär framför allt ställa till det för kitarna, och därmed för surf.se som väl kör kitekurser där?

  • tws

    Medlem
    23 januari, 2014 vid 14:25

    Finns det noen bra bilder av noen som seiler breaket?

  • the_novice

    Medlem
    23 januari, 2014 vid 14:38

    Det blir inget riktigt break för vågridning, men det blir lite goa hoppramper när det blåser bra.

    Här finns lite bilder tagna ifrån Marholmen in mot stranden;

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92377-N%C3%A5gra-bilder-p%C3%A5-Sven-i-Askim

    https://www.dropbox.com/sh/fhzrzk6m7640xrg/pcuVU7uJzv#/

  • robin

    Medlem
    23 januari, 2014 vid 17:53

    Det är inte ett vågställe. Brytet var nog ett skämt.

  • kapten-k

    Medlem
    24 januari, 2014 vid 18:17

    Kan man inte speeda bakom piren då? Jag hade gärna sett de bytte ut långa bryggan i bjärred mot en låg pir!

  • pripps

    Medlem
    24 januari, 2014 vid 19:11

    Man får väl promenera ut med kiten på bryggan och hoppa i därute !
    /Tommy

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    26 januari, 2014 vid 18:07

    Såg på andra trådar här och på Göteborgs stads hemsida att bryggan varit på tapeten sedan 2007. Tydligen ska den inte byggs i norra delen utan i södra delen för att det ger ett mindre instängt vatten i viken, för att skydda något slags dvärgålgräsängar som finns i norra delen, för att den ska ligga nära övriga byggnader samt vara lättillgänglig/närmare parkering och bussar. Verkar som den ska utgå ifrån den här betongklacken (se bild). Enligt planen från 2007 planerades också en servicebyggnad med bl a toaletter på Marholmen, nya badstränder söder om pumpstationen och västerut mot Marholmen samt ett utökat gångstråk bort mot hovås båthamn. Man får väl se vad de hittar på. Det södra läget är väl kanske ändå att föredra eftersom det ändå är mycket sten o skit där på vägen ut där ändå.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    10 februari, 2014 vid 19:46

    ::shocked:Here you go man!

  • hakuna

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 11:56

    Om de slutar där, så ser det väl rätt OK ut, eller?
    Man kör ändå inte så långt in, pga det är för grunt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 250 meter lång pir i Askims-viken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.