Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 250 meter lång pir i Askims-viken

  • the_novice

    Medlem
    12 februari, 2014 vid 09:58

    Nu var det ett tag sedan jag körde där, men hela soldäcket tycker jag verkar ligga ivägen?
    Resten av piren kanske inte stör så mycket…

  • tdk

    Medlem
    15 februari, 2014 vid 13:20

    Ser inte problemet.. Vanligast är ju ändå att hålla sig i höjd med Marholmen.. Som många säger, perfekt att knalla ut på om man inte skvätter i från marholmen..

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    17 februari, 2014 vid 22:31

    @hakuna 720967 wrote:

    Om de slutar där, så ser det väl rätt OK ut, eller?
    Man kör ändå inte så långt in, pga det är för grunt.

    Ja, det är väl förväl att de lägger den där ändå, mitt på badstrand hade varit värre. Bara man kan svänga undan alla badande som hamnar längre ut pga bryggan….. det blir nog till att köra längre ut för att vara säker på sommaren annars är det väl ok. Vad hände med den fräscha träbryggan på marholmen förresten, var bara tändstickor kvar nu sist jag var därute..

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 12:05

    det var där man launchade sin första sticka, en prosurfer på 3,80 för snart 33 år sen…. nu e man ju inte där längre men den yttre delen ser ju inte så bra ut. Eller har det grundat upp sig? jag vet att jag körde över där när det brallade på. DOck så drog man ju en och annan fena på den lilla pirens som låg där, den med lite stenar som dog ut ca 50 meter ut. Sen är det väl fortfarande as mkt sten åt söder tilll….. sköna tider var det iallfall….
    /mac

  • hawk2

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 13:00

    blir lite nostalgisk när man läser om prosurf. började själv karriären med en prosurf. hade en fällbar fena som böjde sig när man körde på ngt så de var bara att köra. typ ett gummiband som höll den uppfälld, allt var inte bättre förr 🙂

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 14:00

    exakt den var det!!! Fenan var genomskinligt blå och lämpade sig väl i askimsviken med alla stenar… sen kunde man ju mörda ngn med CB:t! Plus oxå att man kunde trimma rigg uppsättningen med de 2 hålen :-).

    /mac

  • hawk2

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 16:10

    brädan var lika smidig att få upp på taket som en kanot. var man inte två levde motorhuven farligt. bommen satt lika stabilt som ett gångjärn innan Ola H visade mig hur man skulle göra.
    fast nu är vi helt off topic.

  • macedu

    Medlem
    21 februari, 2014 vid 16:00

    inte om man börjar jämföra prosurfen med piren dvs hur många prosurfer behövs för att täcka piren….. men sant. jag måste ner på besök i de gamla hoodsen……

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 21:28

    Får hoppas att bryggan inte blir längre än såhär. Förövrigt bra vind därute när jag kom dit för att få en nypa luft vid halv 6 snåret. Ingen som körde där idag?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 250 meter lång pir i Askims-viken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.