Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

  • 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

    Publicerad av kinetic på 19 september, 2007 vid 10:49

    Nästan så man “längtar” efter lite blankis o lagom med vind…100km/h borde inte va någon match…Undrar ja om man får posta en sådan “session” på gps-speedsurfing:laugh:

    http://funsport.hu/81kmh_k.wmv

    surfen svarade 16 år, 4 månader sedan 29 Medlemmar · 71 Svar
  • 71 Svar
  • pure

    Medlem
    19 september, 2007 vid 13:21

    kan va svårt o hitta blankis.. funderar på en dirtboard istället.. vinter=ångest

  • Knatte

    Gäst
    19 september, 2007 vid 13:38

    @pure 416386 wrote:

    kan va svårt o hitta blankis.. funderar på en dirtboard istället.. vinter=ångest

    Pure! Nu när du har flyttat till rätt ställe i Sverige, så lär du hitta en hel del blankis :smirk: Det brukar finnas gott om varan här i GBG på vintern i och med att vi sällan får snö, men ofta har minusgrader.
    (Åker själv långfärdsskridskor så jag vet att det blankis finnes här:smile: )

  • jesse

    Medlem
    19 september, 2007 vid 18:39

    NICE Kinetic! Ser fram emot en kall och snöfattig vinter! ; )

  • pure

    Medlem
    19 september, 2007 vid 18:42

    @Knatte 416394 wrote:

    Pure! Nu när du har flyttat till rätt ställe i Sverige, så lär du hitta en hel del blankis :smirk: Det brukar finnas gott om varan här i GBG på vintern i och med att vi sällan får snö, men ofta har minusgrader.
    (Åker själv långfärdsskridskor så jag vet att det blankis finnes här:smile: )

    Perfekt.. 🙂 då kanske man skulle satsa på en isbräda lr nått. man måste ju kämpa sig igenom den bittra vintern

  • mbo

    Medlem
    19 september, 2007 vid 19:05

    Isbrädan såg helt ok ut?!
    Kan man även köra den på snö eller skare och vart köper man en…?!

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 september, 2007 vid 19:14

    @pure 416485 wrote:

    Perfekt.. 🙂 då kanske man skulle satsa på en isbräda lr nått. man måste ju kämpa sig igenom den bittra vintern

    är det ngn som testat en sån där iswindsurfingbräda? Och i sådanafall skulle det va intressant med en recenssion

  • kinetic

    Medlem
    19 september, 2007 vid 19:22

    Här finns en annan film: http://funsport.hu/utolso_jeges_napok.wmv

    Det är för övrigt Ferenc (han som bygger brädorna) med det rosa monofilm-seglet. Det blåser ca 3 Beaufort i filmen, är väl ca 7-8m/s.

  • Knatte

    Gäst
    19 september, 2007 vid 19:43

    @pure 416485 wrote:

    Perfekt.. 🙂 då kanske man skulle satsa på en isbräda lr nått. man måste ju kämpa sig igenom den bittra vintern

    Sök på isbräda här på steffo, så lär du få byggbeskrivningar. Både jag och Boman har gjort en isbrädebyggbeskrivning som ligger ute i någon gammal tråd:smile:

  • challq

    Medlem
    19 september, 2007 vid 20:18

    Hur känns det att få ett kastfall på is? 🙂

  • fng

    Medlem
    19 september, 2007 vid 21:02

    Inget svar = ingen som överlevt och kan berätta..

  • challq

    Medlem
    19 september, 2007 vid 22:03

    Haha, antar det. Står nog över med att prova denna sport.

  • kinetic

    Medlem
    19 september, 2007 vid 22:08

    Haha…Ska man köra “speed” på blankis så bör man nog ha motorcykelhjälm o kanske t.o.m med ryggskydd,arnbågs/knäskydd…Det tar ju inte tvärstopp direkt men man lär glida en bra bit innan man stannar, o isen är säkerligen knaglig trots att det heter “blank is”….

  • rooster

    Medlem
    20 september, 2007 vid 10:58

    @Knatte 416394 wrote:

    Pure! Nu när du har flyttat till rätt ställe i Sverige, så lär du hitta en hel del blankis :smirk: Det brukar finnas gott om varan här i GBG på vintern i och med att vi sällan får snö, men ofta har minusgrader.
    (Åker själv långfärdsskridskor så jag vet att det blankis finnes här:smile: )

    Var finns blankis i Gbgtrakten tillräckligt för att kunna få upp lite fart? E6-an? :cool2:

  • jps

    Medlem
    20 september, 2007 vid 11:07

    @challq 416524 wrote:

    Hur känns det att få ett kastfall på is? 🙂

    Jag testade det i vintras. Svaret är att det gör ont…

    Hjälm, gott om kläder + lite andra skydd för knän etc rekommenderas varmt.

  • oaxen

    Medlem
    20 september, 2007 vid 12:26

    Har kört några säsonger nu. Kastfall är MYCKET ovanligt. Jag har inte slagit mig en enda gång. Men, ryggskydd, hjälm, knä- och armbågsskydd rekommenderas. Är det fin is så tar det längre tid innan man stannar.

    Jag seglade Roxen i jauari, sedan låg isen feb-mars, sedan var det bara på’t igen i april.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 80km/h på is…Kanske inte e så tokit med vinter ändå…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.