• AL360 Bom?

    Publicerad av maak13 på 24 januari, 2017 vid 17:26

    Funderar på att köpa en al360 bom. Är dom lika bra som ryktet säger? Gör det ovala greppet att man orkar längre? Eller ska man bara köpa billigaste möjliga kolfiber bom?:smile:

    john1 svarade 7 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • martin-m-a

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 07:14

    En klass för sig som är värd varje krona. Bar oxå att frontstycket “ger sig ” vid klotning så det är lätt att byta ut. Surf spot har delar så det funkar kanon.
    Köp 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 09:10

    Jag har ingen AL 360 bom själv. Dock måste jag säga att hållbarheten på deras kolbommar imponerar. En anonym profil här på Surfzone, låt oss kalla honom challgren, har mosat och krossat det mesta i surfprylsväg genom åren… master, segel, brädor, förlängare, bommar, lattor… the list goes on.

    En av de ytterst få prylar som överlevt denna prylslakt är hans AL360 bom (ej sådan där tunnbom, dock).

    Med det sagt är jag svårt nöjd med mina egna X9 bommar, som jag dock lyckades landa i mitt förråd till någorlunda oastronomiska priser (nyare begagnade). Nypriset för dessa är ju annars, öh, intressant…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 17:33

    @dr Masse 742819 wrote:

    Jag har ingen AL 360 bom själv. Dock måste jag säga att hållbarheten på deras kolbommar imponerar. En anonym profil här på Surfzone, låt oss kalla honom challgren, har mosat och krossat det mesta i surfprylsväg genom åren… master, segel, brädor, förlängare, bommar, lattor… the list goes on.

    En av de ytterst få prylar som överlevt denna prylslakt är hans AL360 bom (ej sådan där tunnbom, dock).

    Med det sagt är jag svårt nöjd med mina egna X9 bommar, som jag dock lyckades landa i mitt förråd till någorlunda oastronomiska priser (nyare begagnade). Nypriset för dessa är ju annars, öh, intressant…

    Alltså, fick ju kolla upp x9:an 7.300 danska…..
    Skulle kunna bygga och sälja med bra timpeng, redan en för “normala” 6000 svenska går ju ihop sig och då snackar vi svensk vit timpeng, hmmmm

  • andreasm

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 18:45

    Vi borde lobba för att detta oxå omfattade av RUT…

  • challgren

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 20:59

    Sjukt nöjd med min AL360!
    Litar på den över allt annat men blir ändå lockad av en custombyggd av BjörnDaniels! 🙂

  • svensson61

    Medlem
    26 januari, 2017 vid 19:17

    Supernöjd med min AL360 Slim. Ännu mer nu på vintern när man kör med vantar.
    Ska jag klaga på något så upplever jag att frontstycket börjar ge sig lite. Så det blir kanske att byta ut det men då ska man komma ihåg att jag kört hårt med bommen i 2 år och den har fått tagit mycket stryk.
    Kommer inte byta!

  • maak13

    Medlem
    26 januari, 2017 vid 20:25

    Det verkar inte vara så mycket att tveka på? Så nu lägger jag en beställning!

  • john1

    Medlem
    27 januari, 2017 vid 11:01

    Funderar också på att köpa AL360 slim carbon. Tycker mkt om Aeron V-grip aluminium. Känner någon till Aerons Carbon-V grip som går att beställa i Halmstad?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.