AL360 Bom?

This topic has 8 svar, 8 deltagare, and was last updated 2 years, 5 months sedan by  john1.

• Författare
     Maak13 
    Deltagare

Funderar på att köpa en al360 bom. Är dom lika bra som ryktet säger? Gör det ovala greppet att man orkar längre? Eller ska man bara köpa billigaste möjliga kolfiber bom?:smile:

Martin.M.A 
    Deltagare

En klass för sig som är värd varje krona. Bar oxå att frontstycket “ger sig ” vid klotning så det är lätt att byta ut. Surf spot har delar så det funkar kanon.
    Köp 🙂

dr Masse 
    Deltagare

Jag har ingen AL 360 bom själv. Dock måste jag säga att hållbarheten på deras kolbommar imponerar. En anonym profil här på Surfzone, låt oss kalla honom challgren, har mosat och krossat det mesta i surfprylsväg genom åren… master, segel, brädor, förlängare, bommar, lattor… the list goes on.

En av de ytterst få prylar som överlevt denna prylslakt är hans AL360 bom (ej sådan där tunnbom, dock).

Med det sagt är jag svårt nöjd med mina egna X9 bommar, som jag dock lyckades landa i mitt förråd till någorlunda oastronomiska priser (nyare begagnade). Nypriset för dessa är ju annars, öh, intressant…

Bjorn Daniels 
    Deltagare

@dr Masse 742819 wrote:

Jag har ingen AL 360 bom själv. Dock måste jag säga att hållbarheten på deras kolbommar imponerar. En anonym profil här på Surfzone, låt oss kalla honom challgren, har mosat och krossat det mesta i surfprylsväg genom åren… master, segel, brädor, förlängare, bommar, lattor… the list goes on.

En av de ytterst få prylar som överlevt denna prylslakt är hans AL360 bom (ej sådan där tunnbom, dock).

Med det sagt är jag svårt nöjd med mina egna X9 bommar, som jag dock lyckades landa i mitt förråd till någorlunda oastronomiska priser (nyare begagnade). Nypriset för dessa är ju annars, öh, intressant…

Alltså, fick ju kolla upp x9:an 7.300 danska…..
    Skulle kunna bygga och sälja med bra timpeng, redan en för “normala” 6000 svenska går ju ihop sig och då snackar vi svensk vit timpeng, hmmmm

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

AndreasM 
    Medlem

Vi borde lobba för att detta oxå omfattade av RUT…

challgren 
    Deltagare

Sjukt nöjd med min AL360!
    Litar på den över allt annat men blir ändå lockad av en custombyggd av BjörnDaniels! 🙂

Vind- och vågsurf är min fix.
    Team Surfzone!

svensson61 
    Deltagare

Supernöjd med min AL360 Slim. Ännu mer nu på vintern när man kör med vantar.
    Ska jag klaga på något så upplever jag att frontstycket börjar ge sig lite. Så det blir kanske att byta ut det men då ska man komma ihåg att jag kört hårt med bommen i 2 år och den har fått tagit mycket stryk.
    Kommer inte byta!

Maak13 
    Deltagare

Det verkar inte vara så mycket att tveka på? Så nu lägger jag en beställning!

john1 
    Deltagare

Funderar också på att köpa AL360 slim carbon. Tycker mkt om Aeron V-grip aluminium. Känner någon till Aerons Carbon-V grip som går att beställa i Halmstad?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account