Alternativ till Maui med familj

This topic has 20 svar, 11 deltagare, and was last updated 1 year, 6 months sedan by  Goose.

• Författare
     Maui-mange 
    Deltagare

Mui Ne är mest choppigt och ett saftigt shorebreak. Inte bra för barn och bada och väldigt svårt att rida vågor med vindsurfingbräda. Dessutom får du stångas med minst 200 kitesurfare. jag kitar själv men vindsurfade i 20 år innan jag gick över till kitesurfing.
    Finns ett spot lite norr om Mui Ne, Malibu, som erbjuder bättre vågförhållanden men jag tror inte du kan hyra där. Att jämföra vågförhållanden runt Mui Ne med Maui är ett hån.

Min rekommendation är Kingfisher. Det anses lite som Asiens Maui. Ett coolt och fantastiskt vackert ställe. Inte så mycket att göra dock förutom lite sightseeing i naturen men att komma till ett så oexploterat ställe med kristallklart vatten och fantastisk vacker natur och stränder tycker jag uppväger.

Notera att det är väldigt tidvattenberoende vilket innebär att du inte kan vindsurfa när du vill såvida du inte bär ut brädan genom lagunen vid lågvatten.

Kolla in dessa länkar http://kingfisher.ph/ och https://www.facebook.com/kingfisherresort/

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Maui-mange 
    Deltagare

Håller med om att Kapstaden är grymt, var där för många år sen utan barn. Men är det där med vattnet, grabbarna är tokiga i att bada i havet, helst i vågor så inte optimalt med kallt vatten.
    Jeri skulle kunnavara ett allternativ.

Kanarieöarna har vi inte kollat så mkt på, hur är tempen i havet där i dec/jan

Det kanske blir lite besvärligt om de vill bada varje dag men Muizenberg i False Bay har ju varmare vatten och är ett coolt vågsurfingspot.

Bjorn Daniels 
    Deltagare

Tackar för svar, håller på att följa upp, men kom gärna med fler tips👍

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

Goose 
    Deltagare

Ska du åka till Jeri ska det ske helst i december, i januari börjar regnsäsongen.

En bra budgetställe som man kan vara en längre tid är Cabarete. Var där i fem veckor, dock i juni-juli. Vet inte riktigt hur vinden är i dec-jan men orkansäsongen är iallafall över då. Man kan inte förvänta sig vind varje dag, men bra vågor på revet som är längre ut.

john1 
    Deltagare

Har för mig att det är mycket kriminalitet i Cabarete pga fattigdom runt om
    JJ

Goose 
    Deltagare

Har för mig att det är mycket kriminalitet i Cabarete pga fattigdom runt om
    JJ

Kändes väldigt tryggt när vi var där, inga som helst problem. Var runt lite överallt på ön, även trafiken kändes förhållandevis normal. Dominikanerna ser sig själva som väldigt ordningsamma, speciellt när de jämför sig med sina grannar Haiti. Vilket förvisso inte borde vara svårt…

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account