Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel just nu: hyfsat med vind!

  • Apel just nu: hyfsat med vind!

    Publicerad av doc på 25 augusti, 2010 vid 10:47

    Någon på stranden med mobil i handen mumlade om 29 i byarna på Nidingen, stämmer säkert med tanke på hur stor min 3,7 kändes. Schysst kontrast mot den gångna säsongen. Kunde man inte fått två dagar med 12m/s istället? 🙂

    m3lk3r svarade 13 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • easyrider

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 11:46
    Doc;627854 wrote:
    Någon på stranden med mobil i handen mumlade om 29 i byarna på Nidingen, stämmer säkert med tanke på hur stor min 3,7 kändes. Schysst kontrast mot den gångna säsongen. Kunde man inte fått två dagar med 12m/s istället? 🙂

    har du några bilder

    mvh johnne

  • m3lk3r

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 12:05

    Det har varit flera ute med ~3 kvm segel som har varit överriggade..
    Mitt minsta är 4.1 så jag väntar nog lite!!

  • surfmeister

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 12:21

    Satsar på att vara nere vid 18-tiden och hoppas att det droppar ner till mer hanterbara nivåer tills dess!Vilken crazy surfsäsong….antingen fullt ös eller inget.

  • apelbapel

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 12:31

    Hej,
    Körde igår em/kväll, och det var hanterbart med 4,2 fram till ca 18.30, då tog vinden hela mitt ekipage och roterade in det typ 20mtr från mig mot land. jag simmade som galet men kom inte ikapp grejerna förren ända inne vid stranden. Allt höll dock, så ingen skada skedd, men vinden ökade rejält vid den tiden.
    Aldrig varit med om att tappa grejerna på det sättet innan, ligga i vågorna och se rigg och bräda bara flyga iväg!!!
    Annars var det riktigt kul igår.

  • danmcman

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 12:47

    Läjet just nu är även det sinnessjukt.
    3 surfare i vattnet. 4,2 något stort kan man säga. Men sköj!

  • r_k

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 12:48

    Hur är vinkeln?

  • m3lk3r

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 14:24

    fuck it, jag drar ut med 4,1

  • m3lk3r

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 18:01

    40 min åkning, första kastfallet gjorde att något hände med huvudet och armbågen, svartnade för ögonen och kunde inte röra vänsterarm.. åker till sjukan nu

    btw, vinkeln var jobbig, vet inte hur det blåste men det var full onshore och det blev mest vitvattensurf

    hang loose

  • jat

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 19:08

    vilken dag!

  • fraddanr

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 19:29

    Hehe, du visar verkligen prov på gott omdöme som åker till sjukan, Melker.
    Mvh Max Utskot

  • doc

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 19:45

    Tog svängen om Åsa på väg hem från jobbet. 45 minuter överriggad 3.7, bra vinkel och stoooora vågor hann jag med. Jag brukar inte backa men med bara lättvindsvågis att tillgå vågade jag inte droppa in på de största seten. Måtte nya brädan komma snart!

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 19:51

    Bra det funka med 88 litarn Doc! Det var rätt fladdrigt också med mina 79 liter och ueberdrag 3.7 där ute. Helvette va fedt det var! Bra size och vinkel.

  • surfmeister

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 20:05

    Tokdrag i 3,7 i Apelviken under kvällen. Jag tog en chansning och stack ut vid 20-tiden men jag var totalt överriggad och orkade enbart med 30 minuter. Flertalet seglade med 3,3 vilket hade behövts för mina klena 72 kg…..nästan en bomkörning men av fel anledning 🙁

    Har nog aldrig sett så stora set rulla in i Apel tidigare och det var surt att man inte kunde göra något konstruktivt med dem. Hoppas på en tiiiiidig morgon då prognosen ser riktigt fin ut mellan 0500-0900 (12-14 m/s VNV). Hoppas på lite revenge efter kvällens flopp :).

  • m3lk3r

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 20:08
    FräddanR;627939 wrote:
    Hehe, du visar verkligen prov på gott omdöme som åker till sjukan, Melker.
    Mvh Max Utskot

    update: inget brutet, fick dock citodon eller något annat morfinbaserat läkemedel, så det blir rätt soft här framöver!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel just nu: hyfsat med vind!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.