Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa, klipp från i lördags

  • gurra1978

    Medlem
    18 juni, 2010 vid 01:15

    Kul att se ditt bidrag från Åsa Rille. Vi gick om varandra där men annars hade du nog varit en av nissarna i denna rulle jag sydde ihop från Åsa.

  • lars_k

    Medlem
    18 juni, 2010 vid 09:32

    Najs rulle Gurra! Jag var nog lite väl tidigt ute, det byggde klart mer när ni kom ut. Men eftermiddag-kvällen var ännu fetare!

  • doc

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 16:53

    Kring tvåsnåret var det finfina vågor, några går fortfarande i repris i skallen. Men du, Gurra, när man kikar på din ridning slajdar du väldigt mycket. Är det så att man behöver kanta qoaden mer för att hålla greppet jmf med en twin? Basse såg också ut att vara på glid en del när han testade quaden i Gislöv och jag hörde en del kommentarer om att greppet i vitvattnet var lurigt.
    What say thee?

  • lars_k

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 17:39

    Quatro quaden gliiider duktigt om man inte kantar ordentligt i cutbacken. Det märkliga är dock hur lätt det är att häva slajden, går nästan av sej själv efter att brädan tappat farten tillräckligt. Kantar man brädan i ordentligt i cutbacken så skär den sej istället runt med bra grepp och driv. Bara att välja stajl. Men slajdvilligheten kräver viss tillvänjning helt klart. Mina första slajds var helt ofrivilliga, men gick alltid att häva utan att jag satte mej på rröva.

  • doc

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 19:05

    Hum. Som jag trodde. Jag hade samma känsla första gången på twin, men inte lika extremt.

  • ola-h

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 19:37

    Quatros quad är ju twin fins med små minithrusters framför…

  • mag

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 20:50

    Storleken blev bättre och bättre under dagen kunde jag se. Lite avis.
    Typiskt att en polare skulle flytta den dagen…
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 07:50

    Du hade gillat guppaseglingen efter vridet, Mag! Nästan i klass med kvällen då Danneman filmade. Dock ingen skön solnedgång utan strilande regn. Men vågorna var lika glassy.

  • endy

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 16:40
    Doc;617910 wrote:
    Kring tvåsnåret var det finfina vågor, några går fortfarande i repris i skallen. Men du, Gurra, när man kikar på din ridning slajdar du väldigt mycket. Är det så att man behöver kanta qoaden mer för att hålla greppet jmf med en twin? Basse såg också ut att vara på glid en del när han testade quaden i Gislöv och jag hörde en del kommentarer om att greppet i vitvattnet var lurigt.
    What say thee?

    Precis som du säger så behöver man kanta brädan lite mer för att behålla greppet, något som man seglar in sig i efter en stund på brädan, i vitvattet glider den lätt om man lägger för mycket tryck.

    Som Kongo beskriver så grepper det grymt skönt och driver på genom hela bottensvängen.
    Är du sugen på test kan du säkert bara fråga Gurra eller bege dig till Halmstad på nästa prognos så finns det bräda att låna!

  • doc

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 20:18

    Lockande… mem tusan vet om inte 2011 KT quad lockar mer. Ju mer jag seglar Åsa desto mer rocker känns det som att jag vill ha.

  • endy

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 20:55

    Den är på väg hem den med, vill du ha mer info kan du skicka ett pm eller ett mail.
    Ser ut som en härlig shape för radikala svängar

  • basse

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 08:19

    Grönt ä skönt! 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa, klipp från i lördags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.