Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ässundet ? ? Örebrosurfargänget !!! Isläget ???

  • Ässundet ? ? Örebrosurfargänget !!! Isläget ???

    Publicerad av macedu på 16 februari, 2014 vid 09:26

    Hej på Er Örebrosurfarna,

    För en Facebookslös en, hur ser isläget ut i Ässundet?
    Är det fritt fram?

    /macedu

    macedu svarade 9 år sedan 6 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • svennebanan

    Medlem
    16 februari, 2014 vid 16:52

    Haha, fan Mackan, regga en sida, upp med en duckface selfie och sen skriver du samma fråga på örebrosurfarnas fb sida istället;-!

    https://www.facebook.com/groups/109184839118281/

  • hawk2

    Medlem
    17 februari, 2014 vid 19:20

    hallå

    de är på gång men de är inte fritt fram än. dröjer säkert en vecka till om prognoserna inte ändras.
    förra året var de ungefär likadant och två dagar senare var de fritt men de var varmare då och blåste rejält.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    17 februari, 2014 vid 21:50

    @svennebanan 721063 wrote:

    Haha, fan Mackan, regga en sida, upp med en duckface selfie och sen skriver du samma fråga på örebrosurfarnas fb sida istället;-!

    https://www.facebook.com/groups/109184839118281/

    Visst finns det nog bättre info där, men ändå…..skönt o höra att det fortfarande 2014 finns avslappnade människor i Sverige som går mot strömmen och inte horar ut sitt privatliv på fejan Hehe, Respect!

  • svennebanan

    Medlem
    18 februari, 2014 vid 19:54

    @cobainwindsurfer 721090 wrote:

    Visst finns det nog bättre info där, men ändå…..skönt o höra att det fortfarande 2014 finns avslappnade människor i Sverige som går mot strömmen och inte horar ut sitt privatliv på fejan Hehe, Respect!

    Neeeej peppa honom inte, han sms:ar ju mig hela tiden istf att regga en helt opersonlig sida och använda den som newsfeed och Hjälmarlocalshäng;-.

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 11:42

    Hepp,

    Right on Cobain, den kom najs tebaks Svenne :-). Sms:ar dig hela tiden, va fan…. låter som jag är ngn hangaround till dig :-). Jag horar bara ut mig på materialsvängen…… där e jag torsk.
    Ne detta med selfies, fejjan, insta, tweeeeeet och allt, mama mia, För du tweetar väl oxå Svenne.

    Tack för infon om isläget, nu fick vi ju lite minus igen men snön hjälpte till att smälta väck lite. Dags att köra Line up snart!!!!

    /mac

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 11:57

    Och gott med stöd från mitt hemmaområde GÖÖÖÖTEEEEBOOOORG /mac

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 11:59

    Svenne har tydligen oxå MSN 🙂 ser jag nu………

  • svennebanan

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 19:27

    Ajdå, lite känsligt det där med internet. Vi får ta det afk så kan jag förklara vad jag menar;-.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 23:34

    sms:ar sågott som varje dag om islägesrapport….?? he he, ok jag kan förstå din point med fb konto och ska sluta bitcha om det, men för att gå offtopic är man väl för ointresserad för att orka med allt med sociala medier med insta, twittt, 10-talet förfrågningar i facebook, linkedin-invites, uppdateringar and u name it i veckan… man får ju nog av skiten, och att bränna av sin fritid på en massa onödigt trams när man i andra årstider är mer aktiv på grejer efter jobbet varje dag. F*n jag har en grym surfabstinens nu får jag erkänna, har inte surfat sedan 1 dec. – får antingen skaffa Flash Bomb 6/5/4 Hooded, eller börjar med issurfing på vintern i fortsättningen tror jag =)

  • macedu

    Medlem
    21 februari, 2014 vid 15:57

    ja just det linkedin oxå. mamamia…….. men jag får nog en lektion av Svenne när det är dags för lineup igen!
    Flashbomb, mmjo den e najs…….kör en mystic 6/5/4 utan hood men med en mystic rånarluva modell stor, sen en rashguard.

    snart dags får man hoppas!

    /mac

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 februari, 2014 vid 16:23

    Det sista förslaget är strålande! Enda nackdelen är att Du istället lider när isen smälter. Isbräda är nog snäppet roligare än windsurfing.

  • macedu

    Medlem
    22 februari, 2014 vid 10:17

    Egentligen som gammalhockeylirare fast nu bara veteran så borde det elementet vara det naturliga då man har koll på is tryck mm. Men det får nog bli nästa vinter. Det ser på filmer himskans najs ut och snabbt = nice! Inte mkt kvm för att få speed. Det skulle då vara en kombo av vad jag gillar, surf och hockeyskydd, ja några då, suspen antar jag man kan skippa :-).

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 februari, 2014 vid 11:45

    Jepp, den kan Du skippa! Kör Du sittsele är familjelyckan helgarderad…

  • macedu

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 08:57

    haha, classic, skall lägga det på minnet. Finns det några klipp från årets seglatser på is att inmundiga?

  • macedu

    Medlem
    8 mars, 2015 vid 15:43

    Är isen väck i Ässundet!?!?!?!?:santa:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ässundet ? ? Örebrosurfargänget !!! Isläget ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.