Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Autorelaunch, inget bull!

  • gadget

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:28
    ölandstoken;544145 wrote:
    Varning för partiskt inlägg
    …mer likt en C-kite än någon annan delta jag provat.

    Varför inte bara köpa en f*cking c-kite istället.
    Väldigt ofta ser man i recensioner “c-kite feeling” etc, om det nu är det man eftersträvar finns redan produkten…
    Nehe, nu ska jag åka och köpa ett par sandaler, med träsko-känsla för man kan ju inte knalla runt i ett par träskor… 🙂

  • olandstoken

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 07:25
    Gadget;544334 wrote:
    Varför inte bara köpa en f*cking c-kite istället.
    Väldigt ofta ser man i recensioner “c-kite feeling” etc, om det nu är det man eftersträvar finns redan produkten…
    Nehe, nu ska jag åka och köpa ett par sandaler, med träsko-känsla för man kan ju inte knalla runt i ett par träskor… 🙂

    Nästa kite blir en 2-linors wipika från 1999, utan tvekan.
    Jag älskar den toleranta och positiva undertonen i vårt underbara forum :cool2:
    Peace out

  • simoneburgess

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 07:40
    ölandstoken;544325 wrote:
    Kiten arbetar sig upp i vindögat och släpper vattnet även om man inte rör bommen, inget bomutslag så stannar den där.Det var riktigt praktiskt att ha en kite som inte la sig dead downwind i powerzone när jag skulle hjälpa en vän att hålla hans trasslade kite när hans leash gått upp häromdan.
    I det stora hela är det ju en trevligare position för kiten att befinna sig i vindögat än rakt downwind. Mne det är klart, att det finns andra lägen det kan va mindre praktiskt.. Kan inte komma på något men det finns säkert :santa:

    Det finns ju andra deltakites också, om nån har erfarenhet av dem så dela!

    Om någon upfattade inlägget som att North EVO är kiten som förändrar välrden så ber jag om ursäkt, ville bara dela med mig av min upplevelse. det finns ju många andra egenskaper som är viktiga än just denna detalj.

    Helt ärligt, låter som ett problem. Har redan problem med mina hybrider att de relaunchar FÖR enkelt i vissa vidstyrkor. Ibland vill man att kitejäveln ska ligga still på vattnet.

    Dock måste man säga att det är ballt att de lyckats. Har en en jävla massa på bara ett par år…

  • gh0st

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 07:58
    Gadget;544334 wrote:
    Varför inte bara köpa en f*cking c-kite istället.
    Väldigt ofta ser man i recensioner “c-kite feeling” etc, om det nu är det man eftersträvar finns redan produkten…
    Nehe, nu ska jag åka och köpa ett par sandaler, med träsko-känsla för man kan ju inte knalla runt i ett par träskor… 🙂

    For att vissa vill ha mer “depower” an vad man kan fa i de flesta c-kites men vill inte ha den dar bow-kite kanslan utan kraft i svangarna. Att skriva att en kite har mer c-kite kansla an en annan kite hjalper till att forklara for lasarna av en recension lite hur kiten kanns.
    Det ar som att skriva att subaru impreza wrx har mer rallybils kansla an en skoda octavia. Visst finns det rally bilar pa marknaden men det ar inte det som ar poangen i uttalandet. Visst kan man kopa en rally bil istallet men man kanske vill ha en bil som ar tillaten att kora pa vagarna med. kanske langsokt jamforelse men du vet vad jag menar.

  • simoneburgess

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 08:04

    gh0st, är du ute och reser?

  • cortex

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 08:05

    Impreza WRX… mumma. Speciellt STi’n… Saknar min gamla goa Impreza GT. Snyft.

    OT som fan.

    /Kaj

  • nic

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 12:35

    Auto-relaunch, pfft my ass. Min kite ska göra som jag vill.
    Såg förresten en kille som släppt leachen (förmodligen suicide leash lr nått shit som fuckat upp release), kiten ville bara flyga. Killen kunde varken få ner den eller få bommen tillbaka till sig. Hur bra är auto-relaunch då? Borde inte få säljas om du frågar mig, speciellt som det är helt onödigt idag. Vattenstarta kite är inte någon issue längre.

    nic

  • olandstoken

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 14:00
    nic;544431 wrote:
    Auto-relaunch, pfft my ass. Min kite ska göra som jag vill.
    Såg förresten en kille som släppt leachen (förmodligen suicide leash lr nått shit som fuckat upp release), kiten ville bara flyga. Killen kunde varken få ner den eller få bommen tillbaka till sig. Hur bra är auto-relaunch då? Borde inte få säljas om du frågar mig, speciellt som det är helt onödigt idag. Vattenstarta kite är inte någon issue längre.

    nic

    Förstår inte riktigt vad du menar.

  • dadil

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 14:31
    nic;544431 wrote:
    Auto-relaunch, pfft my ass. Min kite ska göra som jag vill.
    Såg förresten en kille som släppt leachen (förmodligen suicide leash lr nått shit som fuckat upp release), kiten ville bara flyga. Killen kunde varken få ner den eller få bommen tillbaka till sig. Hur bra är auto-relaunch då? Borde inte få säljas om du frågar mig, speciellt som det är helt onödigt idag. Vattenstarta kite är inte någon issue längre.

    nic

    ehh va?! släppte han leashen och kiten flög iväg, och kom inte ner… då måste det varit en peter lynn..

  • gh0st

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 21:18
    SimonEBurgess;544366 wrote:
    gh0st, är du ute och reser?

    na, kom hem igar sa nu ar jag hemma igen!
    Btw ricardo, det blir c-kites for hela slanten for min del med =)

  • gh0st

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 21:24
    nic;544431 wrote:
    Auto-relaunch, pfft my ass. Min kite ska göra som jag vill.
    Såg förresten en kille som släppt leachen (förmodligen suicide leash lr nått shit som fuckat upp release), kiten ville bara flyga. Killen kunde varken få ner den eller få bommen tillbaka till sig. Hur bra är auto-relaunch då? Borde inte få säljas om du frågar mig, speciellt som det är helt onödigt idag. Vattenstarta kite är inte någon issue längre.

    nic

    Hehe, paminner mig om en kille pa stranden nan vecka sen som fick 5e linan traslad pa natt skumt satt runt kiten sa den vande sig upp-o-ner och flog upp i luften upp till zenith och flot omkring dar fast den var upp-o-ner o bara kopplad till leashen. Killen simmade in med kiten flygandes bakom sig och fick “vinscha” in den. =)

  • milkman

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 21:35

    På tal om selfinflate och deflate så såg jag såg nån bild på nått forum om en 2009 kite som faktiskt kunde packa ner sig själv. Den kunde vika ihop sig själv och låsa sig i det läget. Måste ju vara närmast självihoppackning man kan komma?

    Sen finns ju Nobiles Deltakite med, lika bra lägga den till listan. Den måste man dock vrida på bommen lite för att den skall relauncha, fråga mig inte varför. http://www.surfbussen.nu/post/N62-Nobiles-nya-kite.aspx

  • nic

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 07:43
    gh0st;544576 wrote:
    Hehe, paminner mig om en kille pa stranden nan vecka sen som fick 5e linan traslad pa natt skumt satt runt kiten sa den vande sig upp-o-ner och flog upp i luften upp till zenith och flot omkring dar fast den var upp-o-ner o bara kopplad till leashen. Killen simmade in med kiten flygandes bakom sig och fick “vinscha” in den. =)

    Haha, de har faktiskt hänt mig med en gång. Drog lite radilkalt i linorna så kom den lydigt ner med svansen mellan benen. Mysko grej.

    @milkman se för bövelen till att de inte ändrar på det 😉

    nic

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Autorelaunch, inget bull!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.