Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bagasbas Lagoons #2

  • Bagasbas Lagoons #2

    Publicerad av lelleee på 9 februari, 2012 vid 13:02

    Nu regnar det in filmer från alla vinterfarare.
    Här är min sista från Filippinerna..

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=LhuAYI6BkrM&list=UU7f_uoYO716rojsGZgI07lg&index=1&feature=plcp”]Bagasbas lagoons #2 – YouTube[/ame]

    lelleee svarade 12 år sedan 17 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • pepa

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 16:12

    Rock n roll!

  • mjersen

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 17:38

    sweeet boys!!!

  • wakenils

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 19:56

    poppar du så hårt eller har du kiten för högt?
    snart är det min tur att åka!

  • lelleee

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 20:56

    haha,, poppar lagom för kite, men í kabeln så flygar jag förbi linan.
    så länge man inte dinglar och har fart genom hela tricket så kvittar det väll va kiten e??

  • pepa

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 21:42
    Lelleee;681278 wrote:
    så länge man inte dinglar och har fart genom hela tricket så kvittar det väll va kiten e??

    Många tror så men det är felaktigt.

  • lelleee

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 05:13

    Haha peps. Då är det bara anton och nils som kör med kiten lågt. resten av världen kör med kiten för högt.
    Min uppfattning: så länge man håller ner bommen genom hela tricket så är kiten inte för högt. dvs det sitter i poppen och inte i kiteposition.

  • jakobb

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 05:27

    frontblind är niiiiis

  • wakenils

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 07:51
    Lelleee;681283 wrote:
    Min uppfattning: så länge man håller ner bommen genom hela tricket så är kiten inte för högt. dvs det sitter i poppen och inte i kiteposition.

    för att hålla ner bommen räcker det att vara stark…

    om jag blir stark en dag ska jag börja dingla

  • pepa

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 09:25
    Lelleee;681283 wrote:
    Min uppfattning: så länge man håller ner bommen genom hela tricket så är kiten inte för högt. dvs det sitter i poppen och inte i kiteposition.

    Jag har vetat länge att det skulle bli så här när wakestylescenen växer. Mycket nytt folk kommer till och begreppet ändras. Jag ser direkt på tricket om kajten är högt eller inte, genom att bara titta på rörelsen och inte linvinkel eller annat. Jag accepterar dock detta nya sätt att se på wakestyle (det var därför jag inte kommenterade om hög kite i din video), men själv kommer jag alltid att försöka köra med kajten så lågt som möjligt. Jag tycker att trick som kommer från wakeboard absolut kan se snygga ut (som när du kör) även när kajten är aningen högt, men att de alltid kan (behöver alltså inte nödvändigtvis vara så) utföras snyggare med kajten lågt.

  • alohasurfer

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 13:27

    Kommenteras det inte väldigt ofta i det här forumet om att man alltid ska hålla kiten så lågt som möjligt för att klassas som “bra”, när folk lägger ut rullar?
    Om man alltid ska hålla kiten så lågt, och mest köra plattvatten, så kan man väl nästan lika gärna köra efter båt, eller i park, eller? Sen är väl gränsen mellan wakestyle och freestyle hårfin? Personligen är jag nog oftast mer imponerad av folk som kör “aggresiv freestyle”, har kiten lite högre och gör samma trick fast på högre höjd, och även bland lite chopp och vågor och i stark vind. Hur som helst, jag tycker bara det är en intressant diskussion om vad som klassas som “bra” åkning 🙂
    Snygg film och åkning Leleee!

  • lelleee

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 17:14
    Pepä;681295 wrote:
    Jag har vetat länge att det skulle bli så här när wakestylescenen växer. Mycket nytt folk kommer till och begreppet ändras. Jag ser direkt på tricket om kajten är högt eller inte, genom att bara titta på rörelsen och inte linvinkel eller annat. Jag accepterar dock detta nya sätt att se på wakestyle (det var därför jag inte kommenterade om hög kite i din video), men själv kommer jag alltid att försöka köra med kajten så lågt som möjligt. Jag tycker att trick som kommer från wakeboard absolut kan se snygga ut (som när du kör) även när kajten är aningen högt, men att de alltid kan (behöver alltså inte nödvändigtvis vara så) utföras snyggare med kajten lågt.

    Poäng Pepä.
    Tycker dock att det är många tyckare och inte så många som visar hur det ska se ut. (din kgb är dock sjukt najs pepä inte ofta man ser det)

    Jag vill inte att alla mina trick ska börja med en railey. Så jag har börjat poppa mer uppåt för att få höjd och inte lika mycket slack. lättare med grabs och för att sätta nya trick. (svårt att sätta 315 med slack)

    När man pratar med kabelåkare så hör jag ofta att Sam Light kör jävligt snyggt, jag håller med. Men Sam Light kör mer åt det hållet, pop uppåt. Tror inte det kräver så mycket armstyrka snarare bra pop och kitekontroll. Det är ju trots allt kite vi sysslar med.

    Det är inte alltid likheter mellan airtricks i kabel och kitare som kör med kiten lågt. Dom duktiga åkarna skär ofta ut långt för att få mycket drag i luften för att t.ex köra en front och sedan häva sej runt till blind. Eller en backmobe där dom bara hoppar till utan att kanta speciellt.

    Jag är bara lite bitter på att fokus hela tiden ligger på kiteposition och inte på hur bra stil man har eller hur väl ett trick är utfört 🙂

    Tycker Alex Fox har najs stil, men han har ofta kiten högt.

    Jag kan inte komma på en enda kitare som kör med kiten lågt som kör mer än bj s-bend 313 b2b och backmobe.

    Jag ska jobba på s-moben/front2wrapped mer 🙂

  • wakenils

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 19:12

    jag kommer ihåg när sam light kollade på mattijas front2blind och sa: så vill jag att mina ska se ut
    det gör de nog om han inte skickar kiten i poppen, man ser ofta att han häver sig runt tricken även om han gör det väldigt cleant och greppat

    när fox har draken lågt kör han snyggt, han har några riktigt fina kgb’er som ingen annan gör

    abel i perth körde med otroligt mycket power, landade inte så mycket men det såg riktigt bra ut när det väl hände

    få kabelåkare kör snyggt, som du säger drar de sig runt, 313 är väl ett bra exempel på ett dåligt utfört trick när rotationen skapas efter passet

    jag tycker du kör grymt linus, riktigt kul att du får in grepp på det mesta, ser enkelt ut men man anar hävtendenserna

    får väl se om jag får ihop något material från bagasbas, förhoppningsvis är jag där och känner på lagunerna nästa vecka! förhoppningsvis lever jag som jag lär med…

    anton kör fett, hade gärna sett mer material på honom

  • windyboy

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 19:38

    Bra köttat Limpan och Perra

  • pepa

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 20:02
    WakeNils;681336 wrote:
    abel i perth körde med otroligt mycket power, landade inte så mycket men det såg riktigt bra ut när det väl hände

    Där har du anledningen till att man ser så få låga kites. Alla försöker hänga med i “utvecklingen” och höjer kajten för att kunna landa tricket snabbare. Det blir i förlängningen det som idag också kallas freestyle, fast med boots.

    Linus min vän, du är frustrerad för att det snackas kiteposition, jag är frustrerad för att ingen pallar köra kajten lågt haha. Kabel vs wakestyle har jag ingen aning om, har bara kört en gång. Jag gillar mer att titta på riktig wake för kiteinspiration.

    Aloha, snackar man wakestyle så snackar man wakestyle. Då snackas det om kiteposition, punkt slut.

    För övrigt är inte jag så brydd om de här grejerna, jag har som sagt haft mycket tid på mig att behandla min frustration. Jag tyckte videon var najs att titta på.

  • deaz

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 02:54

    Fan skadade han sig i slutet? blev pannkaka..
    KEEP THE KITE LOW, bort från lunchtid och börja käka frukost! you don’t want a hungry kite

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bagasbas Lagoons #2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.