Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Baggen ser riktigt bra ut just nu! N 10-13 m/s

  • dark

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 08:17

    ser utt att ha ökat till 13 +
    /dark

  • richardfb

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 08:35

    Jag funderar på att dra dit efter jobbet! vart går man i? vid båtklubben? 🙂

  • dark

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 09:27

    På nord finns det tre ställen:

    KSSS (båtklubben) se upp med p-förbud!
    Båtmansbacke Baggensudden.
    Badudden Skogsö vid slutet av Bataljvägen (bära 75 meter)

    /dark

  • rex_

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 11:38

    Funderar också på att testa där efter jobbet, Båtmansbacke verkar kanske funka lite bättre på NO medans KSSS är mer N eller någon som vet?

  • rad

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 12:15

    Är den där Trinntorpsviken något att testa idag?

  • malteaserr

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 13:06

    Äntligen kom man lös från jobbet. Hur ser det ut i sthlms spottar? Gålö, baggen, trinntorp? Vart åker ni?

    @Rad 723527 wrote:

    Är den där Trinntorpsviken något att testa idag?

  • richardfb

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 14:10

    Jag drar till gålö!! 😀 någon som är där och kan rapportera??

  • rad

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 14:47

    Är i trinntorpsviken nu, ingen annan här, svårt att gissa vind men der gässar iaf.

  • sea_surf

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 18:50

    Liten analys efter att ha varit på detta forum i ett antal år:
    Västustborna rapporterar hur surfdagen varit, gärna med bilder. Liksom skånelandet. Stockholmsregionen lägger ut kommentar om vart man ska surfa och vilket ställe, däremot inte fullt så många surfrapporter annat än när Torö funkat.
    Tungsurfarna i Gästrikland, där jag bor, har ett eget forum på Facebook för interna rapporter, läggs ibland ut på Surfzone.se när ex Rullsand funkat.
    Nu tycker jag ju att det är kul att följa alla varianter av inlägg på Surfzone.
    Lite roligt att få skriva om ändå, omvärldsspaning typ!

  • rad

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 19:20

    Det är klart ingen postar bilder från sthlm, det går ju fan inte att vindsurfa här..trinntorp hade av/på vind…på=5,3 & 92l fsw i full gallop. Av=guppa. Vattnet varmare än luften tror jag…

  • malteaserr

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 20:06

    Gålö var helt ok mellan 16.30-18.30. 4.8 och 90 liter. Körde drygt två timmar tills jag fick ont i foten. Planade hela tiden förutom när jag var tvungen kryssa tillbaka till linjen. Byigt och vinden kom från lite olika håll. Bästa vinden fanns öster om stranden jämte den lilla ön där fåglarna sitter och skiter. Kul hade jag men det var lite ensamt.

    @Rad 723540 wrote:

    Det är klart ingen postar bilder från sthlm, det går ju fan inte att vindsurfa här..trinntorp hade av/på vind…på=5,3 & 92l fsw i full gallop. Av=guppa. Vattnet varmare än luften tror jag…

  • electric

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 20:27

    @Rad 723540 wrote:

    Det är klart ingen postar bilder från sthlm, det går ju fan inte att vindsurfa här..trinntorp hade av/på vind…på=5,3 & 92l fsw i full gallop. Av=guppa. Vattnet varmare än luften tror jag…

    Orsaken till att vi inte plåtar är att a) alla bilder kommer att se likadana ut, b) vi har inte tid! Vi måste ju ut och köra när det går!

    Och idag gick det ju verkligen av även här i Stockholmstrakten! Jag och två andra körde vid Sandvikens brygga (NV om Södertälje). Det var väldigt bra, även om det vid 14-tiden var lite av och på så att 6.0 hade passat bättre än det 5.0, som jag hade. Men vinden ökade – och framåt 16-tiden var jag glad för mitt 5.0! Det blev 3 timmar på vattnet … helt slut … hoppas jag repar mig till i morgon (det gör jag!)

    /Lars

  • malteaserr

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 20:40

    Min flickvän filmade första repan runt 16.30. Vasgo.

  • dark

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 21:12

    Konstig att det inte var fler på Baggen. Kom ut vid 19-tiden och det var stundtals skitbra. Såg bar en till. Toppade 31,75 knop i ren motocrosssjö så jag e jättenöjd. :crazy:

  • richardfb

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 21:37

    @malteaserr 723551 wrote:

    Min flickvän filmade första repan runt 16.30. Vasgo.

    Najs!

    Fan det var bara kiteare i gålö när jag kom dit…

    La nåra bilder i min blogg, som ingen känner till :frown: länk i signatur:grin:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Baggen ser riktigt bra ut just nu! N 10-13 m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.