Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bags på hjul och andra packråd.

  • k-caesar

    Medlem
    15 april, 2015 vid 13:19

    @Consigliere 732132 wrote:

    Ah det där kanske kan vara en supersmart investering. Som en pirra som inte tar plats. Fantastiskt!

    Innan jag körde bil (typ i förrgår) så hade jag en liknande vagn efter cykeln och höll i masten för att dra vagnen. Funkade kanon men då var ju masten 4,60 lång i en del…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    15 april, 2015 vid 17:23

    @HTN 732133 wrote:

    Fultema har en “kopia”. 399:-. Sök på kanotvagn.
    (Har en sån på landet. Funkar utmärkt.)

    Jag har oxå Feltemas men rekommenderar den inte.
    Alldeles underdimensionerad.
    Anges väl max 90kg men det tål den inte.
    Högre hastigheter bör undvikas (cykel) gå är möjligen ok.
    Jag provade att cykla med den i somras. 1 bräda, 2 segel,1 mast + våtdräkt och det var iprincip överlast, sviktade rejält. Cyklade ca 1km enkel i mkt långsamt tempo och det var ungefär vad den tålde. Lagerna fungerar inte utan lagersätena svarvar av axeltappen. Tror Bad-janne hade liknande problem.

  • raggarn

    Medlem
    15 april, 2015 vid 18:38

    @hakuna 732138 wrote:

    Är det bara jag som tycker det ser ut som en body bag?

    kanske svärmor som fick åka på taket…. 😮 bilen är ju inte av största modell……!!!

  • raggarn

    Medlem
    15 april, 2015 vid 18:42

    @Bjorn Daniels 732150 wrote:

    Jag har oxå Feltemas men rekommenderar den inte.
    Alldeles underdimensionerad.
    Anges väl max 90kg men det tål den inte.
    Högre hastigheter bör undvikas (cykel) gå är möjligen ok.
    Jag provade att cykla med den i somras. 1 bräda, 2 segel,1 mast + våtdräkt och det var iprincip överlast, sviktade rejält. Cyklade ca 1km enkel i mkt långsamt tempo och det var ungefär vad den tålde. Lagerna fungerar inte utan lagersätena svarvar av axeltappen. Tror Bad-janne hade liknande problem.

    Björn…..du kan väl snida ihop en high-roller i carbon å Hc..mm.. 🙂

    ps. jag älskar din byggtråd…så jag skojar naturligtvis…..

  • htn

    Medlem
    15 april, 2015 vid 18:57

    @Bjorn Daniels 732150 wrote:

    Jag har oxå Feltemas men rekommenderar den inte.
    Alldeles underdimensionerad.
    Anges väl max 90kg men det tål den inte.
    Högre hastigheter bör undvikas (cykel) gå är möjligen ok.
    Jag provade att cykla med den i somras. 1 bräda, 2 segel,1 mast + våtdräkt och det var iprincip överlast, sviktade rejält. Cyklade ca 1km enkel i mkt långsamt tempo och det var ungefär vad den tålde. Lagerna fungerar inte utan lagersätena svarvar av axeltappen. Tror Bad-janne hade liknande problem.

    Ok. Det låter inget vidare. Den vagn jag har är ~10år gammal. Kan det vara så att “kvaliteten” på Fultemas kopia blivit sämre med åren? Håller med om att lager etc. inte är direkt högkvalitativa. Nu går jag mina pryttlar ca 400m (~lika mycket grejer som du beskriver) och har inte haft problem med svikt etc.

  • htn

    Medlem
    15 april, 2015 vid 19:06

    @Nachoman 732142 wrote:

    Masse – får man fråga vad du har för bil då du får plats med den 70cm breda boxen och brädor på sidan? Lägger jag min freestyle underst sticker den ut på sidan en del och jag har ändå bara den 50cm breda boxen. Får du in Simmers 400 RDM? Retfullt nog är min 400 två cm för lång för min box.

    Jag har en likadan box som Dr Masse. North 400 RDM går in fint. North 430 RDM funkar inte. Det fattas ca ynka 5cm:(

  • bjorn-daniels

    Medlem
    15 april, 2015 vid 19:10

    @Raggarn 732152 wrote:

    Björn…..du kan väl snida ihop en high-roller i carbon å Hc..mm.. 🙂

    ps. jag älskar din byggtråd…så jag skojar naturligtvis…..

    Måste ju ha lättare prylar så vagnen pallar det.

  • bicless

    Medlem
    15 april, 2015 vid 21:21

    Gällande dubbelbagarna så får du i rätt mycket i de flesta. Tekkno rymmer groteskt mycket, Som max 2 brädor + flera riggar + våtdräkt mm (beror på hur stora grejer man har). Unifiber lite mindre. Vi säljer mer av unifiber för laddar man nått med för mycket blir den svår lyfta så det blir opraktiskt. Sen är tekknon lite för lång för modena brädor. Jag tycker unifiber ger ungefär lagom packvolym så man kan lyfta på och av ett tak om den skulle behövas. Eller lyfta i en trapp ellr dyligt. Du kan nog få i 2 brädor + 1-2 riggar i unifibern beroende på vad du har för grejer.

  • consigliere

    Medlem
    16 april, 2015 vid 00:04

    Grymma svar jag har fått alla! Tack Bicless för svar om dubbelbagarna. Det känns som att det lutar mot en sån där unifiber och att man därtill får se vad som behövs efter det inköpet. Eventuellt kan jag ju ha kvar min dakinebag och skaffa såna däringa fina hjul som länkades. 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    16 april, 2015 vid 13:05

    @Nachoman 732142 wrote:

    Masse – får man fråga vad du har för bil då du får plats med den 70cm breda boxen och brädor på sidan? Lägger jag min freestyle underst sticker den ut på sidan en del och jag har ändå bara den 50cm breda boxen. Får du in Simmers 400 RDM? Retfullt nog är min 400 två cm för lång för min box.

    Hm, undra flundra om inte min oxå är 50 cm bred? Jo, det är den ju. Har klistrat in fel mått ovan…

    Här e rätt, me en bra bild på hur stor boxen e på taket.

    16537445.jpg

  • nachoman

    Medlem
    16 april, 2015 vid 17:55

    Ok, då förstår jag bättre. Började undra om du körde Hummer och tänkte själv byta bil och box.

  • ola-h

    Medlem
    16 april, 2015 vid 20:47

    De lösa hjulen är mycket smartare. Det är i själva verket rätt jobbigt att dra tunga baggar när hjulen är längst bak. Du får så att säga bära halv vikten själv. En välbalanserad bag med en “hjulvagn” mitt under är mycket enklare att dra.

    Jag har en trippel NP-bag (utan hjul) som du kan få köpa billigt om du vill. Kan kolla måtten om någon är intresserad. Jag har för övrigt även en 12-fots SUP-bag om någon är intresserad och minst en Hot Sails Maui segelbag.

  • tws

    Medlem
    17 april, 2015 vid 17:04

    2 bett?? er jo ingenting!! bruk likkiste

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bags på hjul och andra packråd.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.